BasBQ
Beef en Steak

Picanha van het spit

 
 

TdeH

Vuurmaker
Berichten
77
Beste mede Q-ers,

Op mijn todo lijst (die gelukkig lekker lang is) stond al geruime tijd picanha van het spit Churrasko stijl
Dus hup de Q aan op +-160c (direct).
De picanha aan het spit geregen en samen met eik en rode wijnvat hout er op gelegd
na ongeveer 45 min was hij klaar en samen met wat moldon zout geserveerd.
Heerlijk stukje vlees en vet is ook lekker om erbij te eten (door het spit lekker knapperig).

Filmpje picanha op het spit ook leuk om te zien ;)

20220816_172917.jpg


20220816_173232.jpg


20220816_174122.jpg
 
Als je hieraan begint bereid je een Picanha nooit meer anders 🤤
 
Dat ziet er echt zalig uit zeg!
 
This is the way.

Enige kritiek/tip die ik kan geven: Volgende keer de repen haaks op de draad snijden. Als je dan je plakjes van het spit af snijdt heb je de korte vezels en een beter mondgevoel.

Schitterende foto's! Filmpje is ongetwijfeld mooi maar kan niet worden bekeken ivm Privé account.
 
Daar keek ik ook naar Dennis, maar nu kun je die plakken juist weer haaks op de draad trancheren? Dat is dan wel weer fijn?
 
Schuif door, schuif door. Wat ziet dit er lekker uit. Gaaf
 
Mooi gedaan zo.

Helaas heb ik (nog) geen spit.
 
This is the way.

Enige kritiek/tip die ik kan geven: Volgende keer de repen haaks op de draad snijden. Als je dan je plakjes van het spit af snijdt heb je de korte vezels en een beter mondgevoel.

Schitterende foto's! Filmpje is ongetwijfeld mooi maar kan niet worden bekeken ivm Privé account.
Ja klopt helemaal, echter was de corm van de picanha nu zo dat dit de mooiste plakken opleverde, inderdaad erna haaks erop gesneden zodat het kauwen alsnog meeviel
 
Wat lekker! Moet ik ook snel doen
 
Lekker man , moet nodig eens bij mij aan het spit😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan