BasBQ
Beef en Steak

Picanha Publicatie!

44?C in de kern. Toen in folie laten rusten en grillrooster erop lekker heet laten worden met de schuiven vol open (10 minuutjes) en daarna kort korst geven en vlammen kijken. Ik doe eerst op de vleeskant voor grillruitje en nog zachter vet, dan omdraaien en het vet druipt dan naar beneden voor spectaculaire vlammen!
 
Sander72 zei:
44?C in de kern. Toen in folie laten rusten en grillrooster erop lekker heet laten worden met de schuiven vol open (10 minuutjes) en daarna kort korst geven en vlammen kijken. Ik doe eerst op de vleeskant voor grillruitje en nog zachter vet, dan omdraaien en het vet druipt dan naar beneden voor spectaculaire vlammen!
ik was even benieuwd, heb er nl afgelopen weekend zelf ook een gemaakt. Mijn picanha was 990 gr. Ik heb de kern tot 40?C laten komen en inderdaad vervolgens hetzelfde gedaan als jij. Laten rusten en ondertussen alle schuiven open om hem daarna nog even de vlammen te geven. Onderkant eerst en daarna even omdraaien voor het (spek)takel. Was een enorm lekker stukje vlees. Wij vonden het eigenlijk lekkerder dan biefstuk en onzo simpel te bereiden. Een echte aanrader.
 
Fijn dit soort foto's. Krijg meteen enorme trek. Leuk dat je in hun nieuwsbrief komt, zijn spectaculaire foto's!! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan