BasBQ
Beef en Steak

Picanha Portugees op de Primo

 
 
 

Riestad

Gemarineerd
Berichten
1.325
Ge?nspireerd door de Portugese variant vandaag de primo maar aangeslingerd. Lekker stukje uit de vriezer gehaald knoflook met olijfolie en zout emulsie gemaakt en chimcurrie erbij!

Eerste batch gemaakt met iets te dikke plakken daarna nog een run met dunnere plakken! Heerlijk!

db99b4469ad71ee4beb447501c4ad663.jpg


7d9860c9c1554b6f824399a0ea09e404.jpg


0b89e07d12a2f11c540bf8ff969a34c2.jpg


78f3c944788a2f06923a95eeaa3cc8f2.jpg


559998b0fd37cc8fec466fbf6e45c832.jpg




 
Wij hebben Portugese vrienden die ook graag Picanha maken, maar dan echt puur.
Zij bestrooien hem met grof zeezout en dan op de bbq,  na het bakken de Picanha met wat citroensap besprenkeld en smullen maar.
Echt simpel maar echt lekker.
Wat mij opvalt is dat zij veeeeel minder sausjes en rubs gebruiken op hun vlees.
 
Ziet er geweldig uit. Lust ik heel erg
 
solexfrank zei:
Wij hebben Portugese vrienden die ook graag Picanha maken, maar dan echt puur.
Zij bestrooien hem met grof zeezout en dan op de bbq,  na het bakken de Picanha met wat citroensap bestrenkeld en smullen maar.
Echt simpel maar echt lekker.
Wat mij opvalt is dat zij veeeeel minder sausjes en rubs gebruiken op hun vlees.

Hoe dik snijden zij de plakken voor het grillen ?
Ik heb nog een halve over 1,8 kilo was te veel voor 3 personen :D
 
Haha , dat is een goeie .
Volgens mij bakken zij een stuk Picanha en word het na het bakken in kleine stukjes gesneden .
Deze kleine stukjes worden op een grote schaal gelegd en besprenkeld met citroensap dit gaat zo op tafel.
Wat salade en stokbrood erbij en klaar is ie .
Helaas geen foto's van , maar met wat fantasie loopt het water in je mond. :D
 
zooooo lekker
 
hou op!!! het water loopt bijna UIT mijn mond  :p
 
Omdat het nog niet helemaal op was :D vandaag de rest!

ab6b0212810a60ce03dee6a5cc230c1b.jpg


f0aff94fd1a1cf7698eec674498bab9d.jpg


Iets dunner gesneden en alleen met zout op de Q! Heerlijk!
 
dat is zeker een lekker stukje vlees... probeer eens zout vlokken.. na het grillen er een beetje op strooien. Met vlokken heb je niet van die zout "steentjes" in je mond maar wel de smaak explosie :)
 
renedv zei:
dat is zeker een lekker stukje vlees... probeer eens zout vlokken.. na het grillen er een beetje op strooien. Met vlokken heb je niet van die zout "steentjes" in je mond maar wel de smaak explosie :)

Dit waren inderdaad flakes ( vlokken ) niet helemaal goed beschreven :(
 
Zien er heerlijk uit
 
picanha blijft een mooi en lekker stuk vlees, waarom gaar je hem niet in zijn geheel en daarna in plakken snijden?
 
Leo zei:
picanha blijft een mooi en lekker stuk vlees, waarom gaar je hem niet in zijn geheel en daarna in plakken snijden?

Dat heb ik natuurlijk al vaker gedaan  :D was erg benieuwd wat de smaak zou doen met losse plakjes.
En wat denk je ?
Ik snij de volgende keer weer losse plakjes echt een smaak sensatie. De laatste variant met salt flakes was echt een topper!
 
denk dat ik volgende keer (er liggen er nog 3 in de vriezer  :D) een stukje ook in plakken ga doen. ben benieuwd.
 
Hmm.
Ok. Ik ga in ieder geval eens ergens van die zout flakes kopen.
Lijkt me lekker
 
SanJan zei:
denk dat ik volgende keer (er liggen er nog 3 in de vriezer  :D) een stukje ook in plakken ga doen. ben benieuwd.

Laat het ons weten!
 
Ridevi71 zei:
Hmm.
Ok. Ik ga in ieder geval eens ergens van die zout flakes kopen.
Lijkt me lekker

Ik koop ze altijd bij de sligro groen/blauw potje echt een aanrader!
 
Terug
Bovenaan Onderaan