BasBQ
Beef en Steak

Picanha op de WGA met grillgrates

 
 

Brecht

Gemarineerd
Berichten
1.113
Gisteren gingen vrienden komen eten maar door familiale problemen konden er 4 van hun niet aanwezig zijn. Dan stond ik daar natuurlijk met 2 pichana's. Normaal ging ik beide bereiden op de primo maar vandaag zat ik te denken of dit niet zou lukken op de WGA met de grillgrates, mede doordat ik enkele filmpjes bekeken had waar men uitlegde dat ze ook perfect werkten om 2 zone's in de Q te cre?ren. Gewoon de stukken niet aan elkaar koppelen en je hebt een verschillende zone. Na wat denkwerk het idee gehad om onder 1 deel van de grillgrates de briketten te storten waarna ik nog 2 delen over had om de picanha indirect naar 45 graden te brengen, dit op een temperatuur van 120 a 130 graden, 8 briketjes gebruikt. Eenmaal dit gebeurd was de picanha eraf en een starter met houstkool om de picanha te searen. Eerst had ik het geprobeerd met de ribbels van de grill grates omhoog maar dit kwam veel te heet waardoor ik direct te zwarte strepen kreeg. Dan maar de grillgrates omgedraaid om deze te gebruiken als bakplaat en ik moet zeggen, het werkt verrassend goed. Het vlees was heerlijk en weeral iets bijgeleerd wat ik zou kunnen maken als we op reis zijn. Maar omdat plaatjes meer zeggen dan woorden:
696281442bd99d97ad56c626570c71a5.jpg

eb6db2de9b6e9fb6b39ce43e4e6e705f.jpg



a85f28a66421f769e464050a445809de.jpg


44c11a44eb5ed9eb5d7bbb21202eedce.jpg
]
bee8e01ae05dc40c523c951a238308db.jpg

147b2a37e8e9fa574e5ec1ae7be51e61.jpg

5c112a911d50b793e86d7813b3d01019.jpg
 
Mooie garing!
 
Ziet er goed uit! Hoe is de smaak op de WGA tov de Primo?
 
Ik merk weinig verschil. Misschien wat minder vet weggesmolten en een iets drogere bark. Maar meer niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Ziet er super uit. Mooie garing en dat gewoon heerlijk op die wga. Top apparaat.
 
Nice!

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Wat een mooi universeel apparaat toch die WGA.
Ziet er lekker uit, lusten we zeker. ;)
 
Nice
Ik zie mogelijkheden voor tijdens de vakantie
 
Jij ook? . Ik verlang in ieder geval al. Was ook wat de reden om dit experiment te doen. Kwestue van toch wat deftig eten te hebben op vakantie, aangezien er weinig deftige restaurants te vinden zijn op onze reisbestemming.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Dat ziet er weer heerlijk uit en vast een voorproefje van de vakantie  :)
 
Brecht zei:
Jij ook? . Ik verlang in ieder geval al. Was ook wat de reden om dit experiment te doen. Kwestue van toch wat deftig eten te hebben op vakantie, aangezien er weinig deftige restaurants te vinden zijn op onze reisbestemming.

Nou zeg dat wel... super veel zin om lekker te kamperen!
 
Nu gaan wij wel niet kamperen maar toch geregeld de barbecue aanslingeren.
 
Die picanha ziet er heerlijk uit, mooi gedaan, tsja en zo'n WGA blijft een super bbq, al staat hij hier ondertussen op zolder, ik heb op mijn vakantie adres een Primo staan ;)
 
Ik wil ook zo'n vakantie adres. Nog zitten twijfelen om een junior te kopen om mee te nemen op reis maar de wederhelft heeft haar veto gesteld.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Brecht zei:
Ik wil ook zo'n vakantie adres. Nog zitten twijfelen om een junior te kopen om mee te nemen op reis maar de wederhelft heeft haar veto gesteld.

Dus nu ga je lekker in je eentje op vakantie?  :p
 
Zo ver ben ik nog niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Ik kreeg er gisteren een hele kip op (1kg) Wel in stukken verdeeld natuurlijk. LetzQ chicken rub, 14st Ecobrassa en een handje appelhout snippers. Na een uurtje roken/garen de stockyard bbq saus er op. Oooohweee geen KFC of ander knoei tijdens de vakantie. Dit is top
 
Aan een kip had ik ook al gedacht, vooral omdat deze niet low en slow hoeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan