BasBQ
Beef en Steak

Picanha niet mals

 
 

rweerink

Sprokkelaar
Berichten
35
Vanavond Picanha van Beimer op de kamado.
Helaas niet mals, smaak wel goed.

Op 110gr dome naar een kern van 49gr laten garen.

Vlees was van 29sept en heb het 10 dagen laten rijpen.

Waarom niet mals???

93d1da7446950518c67297903eb5498f.jpg

1a12801afe4b482c7232b8f328f6d06c.jpg

cad4d49f7d28d25cb128dfb99cef5821.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Misschien toch langer moeten laten rijpen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heb je hem wel op de draad gesneden? Lastig te zien, maar op je laatste foto lijkt het alsof je met de draad mee gesneden hebt. Mn het overgebleven stuk en het laatste plakje lijkt dag zo.
 
Hij was idd op de haaks draad gesneden, heb resterende stuk anders gesneden maar geen verschil.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heb je wel haaks op het vleesdraad gesneden?


Sent from my SM-G988B using Tapatalk
 
Denk een combinatie van langer rijpen en het met de draad mee snijden.
Probeer altijd haaks op de spiervezels te snijden, dan is het makkelijker kauwen door de kortere vezels.
 
Volgens mij heb je hem niet haaks op de draad gesneden als ik de eerste foto vergelijk met de laatste foto.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Klopt maar laatste stuk haaks er op gesneden en weinig verschil.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Kwaliteit van het vlees? Even gekeken op de site van Beimer. Valt me op dat picanha erg goedkoop is vergeleken met mijn adres (of ik betaal gewoon veel te veel 🤣). Ik kies wel altijd grainfed, maakt ook veel verschil...
 
Kwaliteit van het vlees? Even gekeken op de site van Beimer. Valt me op dat picanha erg goedkoop is vergeleken met mijn adres (of ik betaal gewoon veel te veel ). Ik kies wel altijd grainfed, maakt ook veel verschil...
JFYI
Beimer is een leverancier van hotels en restaurants alsmede slagers die door de Corona epidemie aan consumenten is gaan leveren en daar door een moeilijke tijd heeft kunnen overbruggen (wegvallen van afname in die sectoren). Ondanks dat het weer iets is aantrokken hebben ze besloten uit dank de consument te blijven bedienen. Inmiddels door een online shop en een echt shop (tweede staat op de planning).

Mijn ervaring is wel wat wisselend qua kwaliteit maar over het algemeen wel goed.

Sent from my SM-G988B using Tapatalk
 
JFYI
Beimer is een leverancier van hotels en restaurants alsmede slagers die door de Corona epidemie aan consumenten is gaan leveren en daar door een moeilijke tijd heeft kunnen overbruggen (wegvallen van afname in die sectoren). Ondanks dat het weer iets is aantrokken hebben ze besloten uit dank de consument te blijven bedienen. Inmiddels door een online shop en een echt shop (tweede staat op de planning).

Mijn ervaring is wel wat wisselend qua kwaliteit maar over het algemeen wel goed.

Sent from my SM-G988B using Tapatalk
Tuurlijk kan kwaliteit altijd verschillen. De ene horeca leverancier is echter de andere niet. Ik heb persoonlijk geen ervaring met deze. Ik merk alleen op dat er weinig info op de webshop staat over het vlees. Een angus picanha 1300 g voor 23 euro is erg goedkoop. Die vind ik niet bij mijn online slager, niet bij de Makro, Sligro of Hanos. Aan het eind van de dag moet iedereen iets verdienen, ook deze leverancier. Ze geven het echt niet gratis weg.
 
Wat een beetje helpt is het vlees op kamer temperatuur te hebben voor je het op de bbq/grill etc doet
 
Wat een beetje helpt is het vlees op kamer temperatuur te hebben voor je het op de bbq/grill etc doet
Hardnekkig fabeltje. Temperatuur van het vlees voor het bakken heeft daar geen invloed op. Dat op kamer temperatuur brengen heeft meer te maken hoe ze in restaurants steaks klaar maken. Een steak op kamer temperatuur is gewoon sneller klaar. Bij grote stukken als picanha krijg je problemen met bacteriegroei als je dit op kamertemperatuur wil krijgen
 
  • Leuk
Waarderingen: Ken
Zonde dat het niet is geworden wat je hoopte
Een duurder stuk kopen met de adviezen van hierboven in het achterhoofd en dan het verschil beoordelen? Heb je in ieder geval weer een reden om de Q aan te steken 😁
 
Tuurlijk kan kwaliteit altijd verschillen. De ene horeca leverancier is echter de andere niet. Ik heb persoonlijk geen ervaring met deze. Ik merk alleen op dat er weinig info op de webshop staat over het vlees. Een angus picanha 1300 g voor 23 euro is erg goedkoop. Die vind ik niet bij mijn online slager, niet bij de Makro, Sligro of Hanos. Aan het eind van de dag moet iedereen iets verdienen, ook deze leverancier. Ze geven het echt niet gratis weg.

Klopt.. Maar als je leverancier van de sligro/makro bent en die prijs ook hanteert voor de consument dan heb je je antwoord.. :)

Sent from my SM-G988B using Tapatalk
 
Klopt.. Maar als je leverancier van de sligro/makro bent en die prijs ook hanteert voor de consument dan heb je je antwoord.. :)

Sent from my SM-G988B using Tapatalk
Jij denkt echt dat de prijzen meer dan 2,5x over de kop gaan? Ik zeg niet dat het slechte kwaliteit is, maar het verschil van circa een tientje per kg zit hem echt niet alleen in een tussenleverancier. Er staat ook alleen Picanha, niet welk land, niet grain of grass fed. Doet er allemaal wel toe. 😜
 
naast dat er zeker verschil is tussen diverse rassen e.d. heb je ook te maken met een natuurproduct
hier ook el eens een wat "minder malse" picanha gehad hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan