Beef en Steak

Picanha met hasselback aardappelen en salade met gegrilde paprika

marijn_donders

Sprokkelaar
Eerste keer picanha op de Bastard, best even spannend zo'n groot en duur stuk vlees. Begonnen met de vetkap insnijden en ingewreven met wat peper en zout. Kamado op 110-120 graden indirect, blokje kersenhout en de Meater erin. Omdat de picanha goed op kamertemperatuur was, kon deze er al na 45 minuten af op 48 graden kern.
Ondertussen een stel aardappelen ingesneden en ingesmeerd met boter geïnfuseerd met knoflook, chili en peterselie. Deze op mijn Boretti laten bakken op 160-170 graden. Aan het eind nog wat vers geraspte Parmezaanse kaas erover
Toen de picanha van het vuur moest heb ik de Bastard omgebouwd naar direct gietijzer, de boel naar 220 graden en ondertussen hierop wat cherrytomaatjes gepoft. Ook een blokje feta gegrilld met wat paprika, dit alles met getoaste pijnboompitten, rucola melange, olijfolie, rode wijnazijn en peper en zout gemengd tot een heerlijke salade. Ook nog wat wilde perziken gegrilld en wat honing daarover gedaan.
Picanha afgegrilld op de vetkap, 10 minuten laten rusten en daarna aangesneden.
Ik heb helaas geen foto gemaakt van de hele picanha toen deze klaar was, maar het was weer verrukkelijk!

138879.jpg

138890.jpg

138892.png

138899.jpg

138900.jpg

138927.jpg

• Leuk
Waarderingen: Marq
Terug
Bovenaan Onderaan