BasBQ
Beef en Steak

Picanha met Chimichurri

@berndd
Kan het zijn, dat je bij het searen, een te lage temperatuur hebt gebruikt ?
Na het low en slow gedeelte, voer je de temperatuur van je Q op naar 200?C of hoger.
In de tussentijd heb je het vlees heel even van de Q af, tot je de gewenste grilltemperwtuur heb bereikt.

Voor wat de chimichurri betreft.
Ik heb nog geen tijd gehad deze op het forum te plaatsen, maar tot die tijd kan je hem ook vinden op mijn blog. (Zie link in mijn onderschrift)
En er bestaat idd ook een rode versie van de Chimichurri (met jawel tomaat)

@Alex81
De Chimichurri zou je een kleine week moeten kunnen bewaren (als deze dat haalt  :) )

Mac
 
Hm, ja ik verplaats hem gewoon van naast de kolen naar boven de kolen (kokosbriketten, mss dat het hier ook mee te maken heeft?]

Welke hoeveelheid kolen maak je warm op het begin? En bij het searen van het vlees maak je geen extra kolen warm? Je verdeelt deze gewoon wat en zet alle schuiven open en laat ze ff knallen?
 
Hm, ja ik verplaats hem gewoon van naast de kolen naar boven de kolen (kokosbriketten, mss dat het hier ook mee te maken heeft?

Mijn gevoel zegt mij dat je kolen niet heet genoeg zijn.
Als dat zo is, zeg ik, vlees van je Q halen (tijdelijk), en je Q opstoken tot een juiste temperatuur, en dan pas je vlees afgrillen.

Welke hoeveelheid kolen maak je warm op het begin? En bij het searen van het vlees maak je geen extra kolen warm? Je verdeelt deze gewoon wat en zet alle schuiven open en laat ze ff knallen?

Dat hangt een beetje van je Q af, en hoeveel ruimte je hebt.
Maar goed stel, voor een OTP of vergelijkbare Q.
+/- 20 koude, en daarbovenop zo'n 8 - 10 hete kolen. (vervolgens afregelen op zo'n 110?C)
Na het bereiken van je gewenste kerntemperatuur, het vlees tijdelijk uit de Q, en alle luchttoevoeren openen, tot een dome temp van zo'n 200?C is bereikt.
dan je vlees terug en boven de kolen afgrillen tot een graad of 4 onder je gewenste eindkerntemperatuur.
Vlees van de Q halen en afgedekt een 10 - 15 min afgedekt laten rusten.

Mac
 
ZBBQZ zei:
De laatste foto vind ik heel speciaal. Ik weet niet waarom, maar op een of andere manier komt het een beetje surrealistisch op mij over. Mooi!

Vond ik ook al! Die zou ik zo inlijsten en aan de muur hangen!
 
Surrealisme omdat wij er niet bij kunnen... ultra realistisch als we hadden kunnen proeven!

(ben niet jaloers, echt niet....)  =P~
 
Zag net op Facebook een advertentie voorbij komen waarvan ik zeker wist dat ik het vlees eerder had gezien...

2902e2a4841cd2242e9f6638bad3f421.jpg
 
In echte kerstkleuren...  ;)
 
Het ziet er echt verrukkelijk uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan