BasBQ
Beef en Steak

Picanha Burgers

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.071
Gisteren moest ik toch al kattenvoer draaien dus de vleesmolen moest sowieso opgetuigd worden, dus meteen maar 2 picanha steaks gemalen.
ruim 6 ons, klein beetje fleur de sel en wat zwarte peper voorzichtig door het gehakt gemengd en losjes tot hamburgers geperst.
Eindresultaat, Superlekkere Burgers, absoluut niet zonde om zo'n stuk vlees tot Hamburger te vermalen.
Dit gaan we vaker zo doen, ben bang dat mijn meisje geen andere burgers meer wil.
Had ze misschien iets roder willen hebben maar was ook bang dat het vet dan te rauw zou gaan smaken, nu was het vet tussen het vlees lekker sappig geworden.

Y8WCikV.jpg


JqEzGWm.jpg


Y3wq2PY.jpg


38y4DHc.jpg


TjWqUrr.jpg


uUxfVYq.jpg


h3ncrV7.jpg


ApqbkYD.jpg


KHMWzML.jpg


Rctq5Nx.jpg


lWCJbII.jpg


08gfi8m.jpg


W0ISuoh.jpg


ZTn5cWq.jpg


NdRfzQY.jpg







 
Dat zien er erg lekker burgers uit. Toch wel eerst het kattenvoer gemalen  :D :p
 
Brecht zei:
Dat zien er erg lekker burgers uit. Toch wel eerst het kattenvoer gemalen  :D :p
Nee erna, terwijl het gehakt in de koelkast kon opstijven.
Buiten de botjes kun je ons kattenvoer als mens gewoon eten, is voor menselijke consumptie, komt allemaal bij de poelier vandaan. ;)
 
Heerlijk! Ik zou ze gewoon rose proberen. Moet geen probleem zijn denk ik.
 
Ros? kan zeker als je zelf maalt en dezelfde dag eet.

Btw bezorg je ook ;).
 
Ziet er heerlijk uit Ewald, ik ben benieuwd wat m'n slagertje zegt als ik hem vraag een stuk picanha te malen :-/
Wellicht toch maar eens nadenken over de aanschaf van zo'n maler.  :-?
 
Ziet er lekker uit  :)
 
Dit was echt de lekkerste burger die ik ooit gegeten heb :x wat een heerlijke smaak, ik zeg "mensen gewoon een keertje proberen" picanha zo vind ik super maar deze burgers waren echt voortreffelijk, voor mij geen andere burger meer, alleen proberen om ze de volgende keer iets roder te houden.
 
Gemakkelijker gezegd dan gedaan dat proberen, ik denk dat de meesten hier dan ook nog een vleesmolen moeten aanschaffen.
 
Brecht zei:
Gemakkelijker gezegd dan gedaan dat proberen, ik denk dat de meesten hier dan ook nog een vleesmolen moeten aanschaffen.

Ik denk dat heel veel mensen hier wel een vleesmolen hebben :-? er zijn genoeg mensen die hun eigen gehakt draaien of vlees malen om hun eigen verse worst te bereiden ;) tsja en anders moet je er eentje kopen........een hobby mag geld kosten :D we geven ook genoeg geld uit voor een bbq en allerlei accessoires , volgens mij hoeft een vleesmolen niet zoveel geld te kosten, wij hebben wel een professionele molen maar wij malen iedere maand 10/12 kilo vlees met botten voor de katten ;)

En een slager  kan ook vlees voor je malen ;)
 
Ik denk dat ik hetzelfde probleem zou hebben als Hans, mijn slager wringt me de nek om als ik vraag om een picanha in gehakt te draaien  :p maar ja, dan is hij een goede klant kwijt.
 
Fijne repo zo Ewald, ziet er zalig uit!

Zie ik die kaas nou een beetje 'druipen'?  ;)
 
Brecht zei:
Gemakkelijker gezegd dan gedaan dat proberen, ik denk dat de meesten hier dan ook nog een vleesmolen moeten aanschaffen.

Dat is geen probleem! Als je niet zo veel geld wilt uitgeven kijk dan op marktplaats of EBay daar worden ze volop aangeboden.
 
Sander72 zei:
Fijne repo zo Ewald, ziet er zalig uit!

Zie ik die kaas nou een beetje 'druipen'?  ;)

Klein beetje maar. Kansloos bij die schitterende foto van jou ;)
 
Woodpecker zei:
Brecht zei:
Gemakkelijker gezegd dan gedaan dat proberen, ik denk dat de meesten hier dan ook nog een vleesmolen moeten aanschaffen.

Dat is geen probleem! Als je niet zo veel geld wilt uitgeven kijk dan op marktplaats of EBay daar worden ze volop aangeboden.

En als je een Enterprise molentje op de kop tikt op MP dan zijn bij Vuur en Rook messen en snij schijven gewoon los te koop.
Citaat  Vuur en Rook:

Bekende Enterprise Systeem Molens:

Porkert
Alexanderwerk
Husqvarna
Bolinder
Alfa
Jupiter
Reliance
Moravia
Titan
SwM
Sfinx
Westmark (soms kleine afwijking)

https://www.vuurenrook.nl/nl/worstmakerij-slagerij/gehaktmolens-onderdelen/
 
Aha. Hier zat ik al een beetje op te wachten, na aanleiding van het andere topic over burgers.
De (nog rauwe) burgers zien er prachtig uit, zo met dat vet erdoor.
Het eindresultaat mag er ook zijn hoor. Zit hier bijna het scherm af te likken.  :p

De volgende keer als de porkert weer aangezwengeld wordt gaat er eerst een stukje picanha doorheen (niet alles, want te lekker)  ;)

Dank voor het delen
 
Dat ziet er echt goed uit, zeker die rauwe burgers!
Komt dit niet (ook) uit SG1?

Toch ook maar eens klaarmaken aangezien het water me in de mond loopt  :D
 
Veen zei:
Dat ziet er echt goed uit, zeker die rauwe burgers!
Komt dit niet (ook) uit SG1?

Toch ook maar eens klaarmaken aangezien het water me in de mond loopt  :D

SG1....wat is dat?......... :-?

We hebben deze burgers gemaakt naar aanleiding van dit topic http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=19848.0 en ik had ze al een paar keer op dit genootschap voorbij zien komen en ben toen wel heel nieuwsgierig geworden ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan