BasBQ
Beef en Steak

Picanha aan't spit boven houtvuur

 
 
 

Dennis H

Stoker
Berichten
346
IMG_20220416_175224.jpg


Picanha van regiorund (bij de Hanos in Doetinchem, €23 de kilo). Vetcap gezout en kruislings ingesneden, picanha tegen de draad in 3 stukken gesneden en aan het spit geregen.
Vuurtje gestart met haardblokken.
Totaal niet op temperatuur vh vuur gelet, alleen op de kleur van het vlees. Toen de kleur naar mijn zin was met de Thermapen gecontroleerd tot de laagst gemeten kerntemp 50 was.

Aan tafel in plakjes van een halve centimeter gesneden (helaas geen foto's van). Het vlees was botermals en had een fantastische vuur-en rooksmaak. Nu al één van de toppers van het jaar!

IMG_20220416_183315.jpg
 
Dat is een hele mooie manier van bereiden zo, ik geloof graag dat het gesmaakt heeft!
 
Heerlijk, mijn favoriete bereidingswijze van Picanha.
 
Machtig, gewoon vuur en gaan 💪🏼😃
 
Heerlijk en inderdaad die laatste foto is schitterend 🤩 had je er ook nog side dishes bij, of was het gewoon ff lekker vlees snoepen 🤭
 
Heerlijk en inderdaad die laatste foto is schitterend 🤩 had je er ook nog side dishes bij, of was het gewoon ff lekker vlees snoepen 🤭
Weekendje weg met schoonfamilie.
De dames hadden gezorgd voor ovenpatat en salades, en toen de picanha op was werden de laatste gaatjes gevuld met angus burgers, ook flame grilled.
Net de laatste burgers nog weggewerkt als lunch.

Maar nu heb ik een probleem. Ben verslaafd geraakt aan koken met open vuur, maar dat kan bij ons thuis niet echt (of het moet een ruzie met bovenburen waard zijn 😁)
 
Dat ziet er fantastisch uit! Voor het betere viking-gevoel 🔥
 
Nice. Dat ziet er geweldig uit
 
Zo wat een stukken! Prachtig en de beste manier om picanha te eten. Heerlijk.
 
Heerlijk Picanha op deze manier grillen. Is ook mijn favorier!
 
Lekker back to basic. Gaaf.
Dit ziet er lekker uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan