BasBQ
Beef en Steak

pellets voor de bbq, wat mogen ze kosten?

Het verschil zit hem vooral in de garantie. De bbq variant pellet is ZEKER geschikt voor de bbq. De haardvuur pellet KAN er geschikt voor zijn, maar geen garanties (en erg twijfelachtig of ze ?cht geschikt zijn, er mag immers vanalles in zitten, en dat 'vanalles' komt ook op je voedsel terecht)
Lekker links laten liggen wanneer je pellets zoekt voor in de bbq.
 
Net contact gehad met een leverancier van Pellets uit Belgi? en die meneer nam alle tijd om het mij uit te leggen.
Het hout (eik)  wat gebruikt wordt, komt uit exact dezelfde fabriek/zagerij voor zowel Kachels dan wel voor BBQ's, dus daar zit het verschil niet in.

Wel in de nazorg, de fabriek die de pellets maakt is ook dezelfde fabriek voor zowel BBQ als kachel, ook daar nog geen verschil, wel staan er 2 machines, 1 speciaal voor bbq, machine met grotere schoonmaakzorg en geen hout wat wellicht op de grond heeft gelegen, ook al is die kans heel klein, aldus de pellet meneer. en er staat een machine voor kachel-pellets, dit is een grotere machine en wellicht gaat daar het materiaal in wat evt er naast is gevallen.

Ook word het in een nette papieren zak gedaan en de kachel pellets in een plastic zakkie.... dus betaal je een beetje extra voor de aaibaarheidsfactor? ik denk het wel, is het 100% veilig, ja dat ook.

Ik vind het fijn om graag te WETEN waarom ik een beetje meer betaal, ik ben gerust.

Op naar het BBQ seizoen (al loopt die van Januari t/m December)
 

Flinoxx

Tondelzoeker
Berichten
11
I spent an afternoon messing around with the cleanest stove pellets (a 5 euros per bag) taste is reasonable, is it healthy? I don't know, good knowledge of me with a kachelstore could not guarantee me anything, but according to him the pellet is ansich, nothing wrong with that. I will definitely not use them again for the taste, I used them today to make frikandel burnt ends which in itself turned out quite well, but I will certainly not expose the steak/spare rib to the stove pellet.

I have in Belgium I found an address with oak BBQ pellets for 11.50 per 10 kilos, I will try to get a bag or something of that in the near future (a month or so) and will share how they were.
They also have pure oak stove pellets there for 7.50 and I'm going to try those too.

Less healthy? I don't know, I think we all started with aldi coals for little? :D and are they much better? no idea, gut feeling.
Hi, where do you buy these granules in Belgium?
Thank you
Hallo, waar koop je deze korrels in België?
Bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan