Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
mvdslot zei:Goedemorgen allemaal,
Graag wil ik een keer pekingeend maken van de bbq.. heeft iemand hier een goed recept voor?? Tegenwoordig heb ik een spit voor op mijn weber en denk eraan om hem hier op te maken
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
mrooding zei:Peking eend staat ook al een tijdje op mijn lijst. Toevallig gisteravond nog gegeten in Ron's gastrobar. Wat was dat weer fantastisch lekker.
Wat mij wel intrigeert in de recepten die Ewald linkt is dat ze de eend buiten de koelkast een hele nacht laten hangen. Mijn eerste instinct zou zijn dat dit een broeihaard is voor bacteri?n? Gaat het 'baden' in water/azijn wat de recepten eerst doen dit tegen of wat is de wetenschappelijke verklaring die er achter zit?
mrooding zei:Eerst maar eens op zoek gaan naar een alternatief voor de compressor die vaak voorbij komt om lucht tussen de huid en het vlees te blazen
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Ewald zei:mrooding zei:Eerst maar eens op zoek gaan naar een alternatief voor de compressor die vaak voorbij komt om lucht tussen de huid en het vlees te blazen
De luchtpomp/compressor wordt niet overall gebruikt, je kunt de huid ook voorzichtig met je vingers losmaken van de borst, doe ik met kip ook vaak
Hans zei:Ewald zei:mrooding zei:Eerst maar eens op zoek gaan naar een alternatief voor de compressor die vaak voorbij komt om lucht tussen de huid en het vlees te blazen
De luchtpomp/compressor wordt niet overall gebruikt, je kunt de huid ook voorzichtig met je vingers losmaken van de borst, doe ik met kip ook vaak
Probeer ik ook wel eens maar gaat bij een verse kip wat beter dan bij een diepvries dat vel wil nogal eens makkelijk scheuren.
Heb jij daar nog een idee over om dat toch netjes te doen?
Ewald zei:Hans zei:Ewald zei:mrooding zei:Eerst maar eens op zoek gaan naar een alternatief voor de compressor die vaak voorbij komt om lucht tussen de huid en het vlees te blazen
Probeer ik ook wel eens maar gaat bij een verse kip wat beter dan bij een diepvries dat vel wil nogal eens makkelijk scheuren.
Heb jij daar nog een idee over om dat toch netjes te doen?
Nitriel handschoenen aan en eventueel licht invetten, zodat ze glad worden, zo is de kans op beschadigen van het vel veel kleiner