BasBQ
Beef en Steak

pekel zout te koop

AV

Gemarineerd
Berichten
1.193
heb vandaag 25 kilo zak pekelzout gehaald bij de sligro in Emmen.
veulste veul voor eigen gebruik natuurlijk ,maarja bij mn slager betaal ik ongeveer 1 euro voor een kilo.

zou dus wel wat kilo s willen verkopen.
k woon in de regio Z/O Drenthe.

bij geen belangstelling: kun je dit zout lang bewaren zo ja en hoe? gewoon ergens in een hoek wegzetten of ????
 
net wakker en uitgeslapen :-?...
t overschot gaat simpel bij mn strooizout voorraad.
en is nog goedkoper ook dan strooizout. :D
 
je kan het eventueel vacumeren, zo doe ik het ook met mijn zout, maar voor kosten hoef je het inderdaad niet te doen
 
AV zei:
net wakker en uitgeslapen :-?...
t overschot gaat simpel bij mn strooizout voorraad.
en is nog goedkoper ook dan strooizout. :D
Kijk, dat is wel een mooie tip!
En minder bacteriegroei in je straat natuurlijk daarna
 
  EL-F:mooi meegenomen  zo n gratis tip

Leo zei:
je kan het eventueel vacumeren,

waarom Leo?:zout zal toch niet bederven of is de werking van de nitriet minder op den duur?
 
Zou ik niet durven zeggen
 
Zout trekt vocht aan. Vacuum voorkomt dat.
 
De Sligro heeft dus pekelzout. Heeft de Makro dat ook? Hoe ziet de verpakking eruit ? dan kan ik daar de volgende keer eens naar kijken.



 
ik was een tijdje terug bij de sligro en daar hadden ze het toen niet... assortiment uitgebreid of verschilt het per vestiging?
de slager geeft het me gratis mee meestal als ik ook het vlees koop.
 
Maccie zei:
De Sligro heeft dus pekelzout. Heeft de Makro dat ook? Hoe ziet de verpakking eruit ? dan kan ik daar de volgende keer eens naar kijken.

ik kan het ook met het oefen weekend voor je mee nemen Tim.

Marieken zei:
ik was een tijdje terug bij de sligro en daar hadden ze het toen niet... assortiment uitgebreid of verschilt het per vestiging?
de slager geeft het me gratis mee meestal als ik ook het vlees koop.

als je papier komt halen, kan je ook wel wat mee krijgen
 
Maccie zei:
Hoe ziet de verpakking eruit ?
suprasel 0,6 % nitriet in 25 kilo zakken,en lig bij de overige soorten zout.
onder in t schap natuurlijk puffzucht ,, had 25 k zout ,25 kilo kattebak grit  10 kilo briketten en 3 kratten H-Jan  ,+ klein spul dr tusen in de kar...(.was knap sturen richting kassa)

maar je bent al geholpen las ik ,,dus kan je verder.
ik heb mn voorraad verdeeld over een aantal majo emmers en weggezet en zie wel wat  pekel of strooi zout wordt
 
AV zei:
heb vandaag 25 kilo zak pekelzout gehaald bij de sligro in Emmen.
veulste veul voor eigen gebruik natuurlijk ,maarja bij mn slager betaal ik ongeveer 1 euro voor een kilo.

zou dus wel wat kilo s willen verkopen.
k woon in de regio Z/O Drenthe.

bij geen belangstelling: kun je dit zout lang bewaren zo ja en hoe? gewoon ergens in een hoek wegzetten of ????

Wel wat laat, maar als je nog over hebt ben ik wel ge?nteresseerd. Ik vind 25 kilo ook wat aan de gekke kant. Ik stuur je een PB.
 
Terug
Bovenaan Onderaan