BasBQ
Beef en Steak

Patton 15" table chef kamado - Vuurschaal mod

IllyGrillz

Tondelzoeker
Berichten
3
Hallo lezers,

De reden waarom ik de vuurschaal heb aangepast is o.a. omdat de rvs grill 2cm boven de bak uit kwam.
Dit was voor mij vanwege een aantal redenen onwenselijk.

* De rvs grill gleed regelmatig van de platesetter af wanneer ik gerechten wilde omdraaien.
* De ruimte die ik bovenin overhield tijdens het sluiten van het deksel was nihil, met name bij het gebruik van een hele kip op de chicken sitter.

De uitgevoerde werkzaamheden:

* 2 centimeter in de vuurschaal van boven naar beneden geslepen en in de vorm van de platesetter.
* Met een slijptol een stuk verticaal weg geslepen zodat de vuurschaal hopelijk langer mee gaat.
In theorie zou de vuurschaal zo minder op spanning moeten staan wanneer de temperatuur oploopt.

Wellicht is dit voor de mensen die tegen de zelfde problemen lopen een idee.

Groet,
Illy
22-02-05 10-56-14 0759.jpg
22-02-05 10-56-43 0760.jpg
22-02-05 10-57-15 0761.jpg
22-02-05 10-58-01 0762.jpg
22-02-05 10-59-53 0763.jpg
22-02-05 11-00-10 0764.jpg
 
Mooie mod Illy!

Ik snap wel waarom je de platesetter inslijpt.

Denk je dat je met het inslijpen van de vuurschaal minder last hebt van het werken? Ik vraag het me af.
Zeker omdat je hem niet helemaal doorgeslepen hebt.
Ben geen expert op het gebied van keramiek maar kan me zo voorstellen dat dit wellicht meer stress veroorzaakt dan niet inslijpen.
(De grote sleuf bedoel ik dan)

Verder vind ik het een prima oplossing voor je probleem.
 
Mooie mod Illy!

Ik snap wel waarom je de platesetter inslijpt.

Denk je dat je met het inslijpen van de vuurschaal minder last hebt van het werken? Ik vraag het me af.
Zeker omdat je hem niet helemaal doorgeslepen hebt.
Ben geen expert op het gebied van keramiek maar kan me zo voorstellen dat dit wellicht meer stress veroorzaakt dan niet inslijpen.
(De grote sleuf bedoel ik dan)

Verder vind ik het een prima oplossing voor je probleem.
Ik heb het ook zo gedaan. Met als gedacht, als ie ergens werkt, dan barst ie in ieder geval op de plek van de minste weerstand ipv dat heel mn vuurschaal uit elkaar klapt. Tot nu toe geen problemen gehad, maar dat kan ook geluk zijn ;)
 
wat een topidee. Zit met hetzelfde probleem met mijn Patton. Ga het idee pikken van je. Thanks.


Verstuurd vanaf mijn SM-T220 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan