Pastrami, een van mijn favoriete vleeswaren uit de USA en hier in Nederland een beetje onbekend. Nu zijn er veel recepten te vinden op 'tinterweb maar die gaan veelal uit van "corned beef", dat is niet die grijze prut uit blikjes maar gepekelde brisket. Nu kan je dat in de States gewoon bij de buurtsuper kopen, maar hier heb je die luxe niet. Dit recept komt uit "Charcuterie" en gaat uit van vers vlees.
Na overleg met mijn slager zijn we bij ribvlees uit gekomen omdat ik een niet te mager stukje vlees wilde hebben. De tijd zal leren of dit de juiste keuze was. Wellicht is het beter om US brisket van B&S te gebruiken.
De ingredienten voor de brine; suikers,zouten,knoflook en een zakje Verstegen inmaakkruiden.
Het vlees heeft drie dagen lekker gebadderd in de brine.
Hierna ziet het er niet zo lekker meer uit.
Het vlees moet nu eerst drogen in de koelkast.
Morgen gaan we verder.
Na overleg met mijn slager zijn we bij ribvlees uit gekomen omdat ik een niet te mager stukje vlees wilde hebben. De tijd zal leren of dit de juiste keuze was. Wellicht is het beter om US brisket van B&S te gebruiken.

De ingredienten voor de brine; suikers,zouten,knoflook en een zakje Verstegen inmaakkruiden.

Het vlees heeft drie dagen lekker gebadderd in de brine.

Hierna ziet het er niet zo lekker meer uit.

Het vlees moet nu eerst drogen in de koelkast.
Morgen gaan we verder.