BasBQ
Beef en Steak

Pasen, extra dag te besteden, dus eerste Brisket

 
 
 

Brinkmeister

Kooltjesharker
Berichten
144
Nou, daar gaan we dan. Mooi stuk grain fed Black Angus gekocht en een recept opgezocht, nu moet het er maar een keer van komen.

Het vlees ge?njecteerd:
full.jpg


En vannacht rond 0.30 in de ?-UDS:
full.jpg


Vanmmorgen om 8.00 op en snel checken hoe de temperatuur van het vlees is: rond de 70 graden. Prima, meteen inpakken in de folie en weer wachten.

Rond 11.00 is de temperatuur 89 graden, nog heel even dus. En kwart voor twaalf is het dan zo ver, hij mag eraf!
full.jpg


Uitpakken...
full.jpg


En weer inpakken.
full.jpg


Rond 14.00 pak ik 'm weer uit en is het moment van proeven gekomen. Enorm veel zin in.
 
Ik heb je bericht even aangepast, de foto's zijn nu direct zichtbaar.
Gebruik de BBCode bij de host om je link te kopieeren als je de foto's wilt plaatsen.
anders adresbalk kopie maken en met IMG knopje (2e rij eerste knopje) in je bericht plakken

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

 
Ben benieuwd! Ziet er nu al lekker uit onder die handdoek...
 
full.jpg


Hij is heerlijk. Peper ook goed te proeven, vaag in de verte iets van shortrib, ik ben er blij mee.
 
Van harte en welkom bij de grote 3
 
Gefeliciteerd met je koei en welkom bij de grote drie <:p
 
Dank! het is eindelijk gelukt, ik heb ze compleet. En wat een lekker stukje vlees, zeg.

Het is de afgelopen jaren een interessante culinaire reis geweest, van alles direct grillen op een Barbecook naar indirect op de Weber en Low & Slow op de ?-UDS. Ik haal nog steeds het beste resultaat uit dat simpele 60 liter-vaatje. Stabiel, betrouwbaar en prima in staat tot hele lange runs.
 
Dat is een mooie brisket.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Gefeliciteerd!

Is inderdaad erg lekker.
Maarja, wat niet.......
 
Heerlijk, gefeliciteerd met je stikker <:p
 
Gefeliciteerd met je sticker  :)
 
Heerlijk, gefeliciteerd met je koei.
 
Terug
Bovenaan Onderaan