BasBQ
Beef en Steak

PartyQ met een WSM 47 cm.

 

bharskamp

Kooltjesharker
Berichten
145
Ik wil voor mijn WSM 47 cm een PArtyQ controller gaan kopen.
Wat zijn de ervaringen van andere gebruikers, of is door sparen voor een duurdere een betere optie.
Aangezien ik de PartyQ kan ombouwen tot eentje op 220V. is dit voor mij een serieuze optie.
 
Ik heb deze ook op mijn primo
Doet gewoon wat hij moet doen 👍
 
Hij is geschikt om de BBQ op temperatuur te houden, hij zal de BBQ niet op temperatuur brengen.
 
Hier wordt hij ook gebruikt icm een WSM47. Houd de WSM perfect op temperatuur. Wat mij wel opviel is dat de batterijen het niet lang vol hielden, max 12 uur met duracell batterijen. Daarom vind ik de mod met adapter wel een must. Doet wat hij moet doen, zonder verdere poespas.
 
Mike v R zei:
Hij is geschikt om de BBQ op temperatuur te houden, hij zal de BBQ niet op temperatuur brengen.

Mijn ervaring is dat ook, en als je WSM een beetje lekt, houdt hij hem ook niet goed op temperatuur. Daarom heb ik mijn PartyQ verkocht en heb ik nu een DigiQ.
 
Dominique zei:
Mike v R zei:
Hij is geschikt om de BBQ op temperatuur te houden, hij zal de BBQ niet op temperatuur brengen.

Mijn ervaring is dat ook, en als je WSM een beetje lekt, houdt hij hem ook niet goed op temperatuur. Daarom heb ik mijn PartyQ verkocht en heb ik nu een DigiQ.

Dat wilde ik eigenlijk niet horen.....maar bevestigd wel dat ik ook een DigiQ 'moet' hebben. Helaas was mijn computercrash vorige maand een major setback. Dus ik kan van vooraf aan beginnen met sparen. Anders was ie er al geweest........
 
Volgens mij is er een verschil tussen de oude en nieuwe partyQ, ik heb wel vaker gehoord dat de oude partyQ moeite had met temperatuur vast houden. De nieuwe die ik heb heeft hier geen last van, of laat ik het anders zeggen ik heb nog nooit problemen gehad dat hij de ingestelde temperatuur niet kon vast houden.
 
Ook hier kon de partyQ de imitatie wsm niet op temperatuur krijgen.
Ik heb toen deze van ebay gehaald en  die redde het makkelijk  (en sloeg niet zo'n deuk in het vlees budget ; -)
Wellicht het overdenken waard.

http://m.ebay.com/itm/BBQ-Automatic-Temperature-Controller-ATC-Big-Green-Egg-Type-Smoker-Single-Probe-/252019262802?_trkparms=aid%253D222007%2526algo%253DSIC.MBE%2526ao%253D1%2526asc%253D20150519202348%2526meid%253De7466ea4a94948d3aa8bb7f2ff6ad5a2%2526pid%253D100408%2526rk%253D2%2526rkt%253D2%2526sd%253D141073840980&_trksid=p2056116.c100408.m2460
 
drdre67 zei:

Daar ga ik me vanavond eens in verdiepen. MOet je daat nog een aparte adapter voor de WSM bij kopen? Bedankt voor alle reacties, daar kan ik wat mee!  :)
 
Liefhebber 023 zei:
drdre67 zei:

Daar ga ik me vanavond eens in verdiepen. MOet je daat nog een aparte adapter voor de WSM bij kopen? Bedankt voor alle reacties, daar kan ik wat mee!  :)
Als je niet wil knutselen wel.
Adapter D is voor wsm ($15 extra).
Je kan ook een konijnen/honden bakje verbouwen voor 5 euro ;-)
 
Liefhebber 023 zei:
Heb mijn oog laten vallen op deze:
http://www.ebay.nl/itm/BBQ-ATC-Automatic-Temperature-Controller-Weber-Smokey-Mountain-WSM-Temp-Wood-/141674656967
Heb alleen geen ervaringen met kopen op Ebay dus dat word nog even uitzoeken.
Iemand ervaring en advies wat wel en niet te doen?

Ik koop veel op Ebay, voornamelijk uit China. Ook veel met Aliexpress. Voornamelijk carbon onderdelen voor mijn racefiets.
Gewoon goed kijken naar reviews en betalen met Paypal. Dan ben je bij niet leveren van een product ingedekt. Je moet wel rekening houden met inklaringskosten, tenzij je op het pakketje 'sample' laat zetten of een prijs t/m $23,- dacht ik.

Maar goed, deze is ook gewoon in Nederland verkrijgbaar hoor:
http://link.marktplaats.nl/m958057526

Nadeel vind ik dat je er wel een aparte thermometer bij nodig hebt en dan wordt het al met al best prijzig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan