BasBQ
Beef en Steak

Parijs buikspek

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.851
Happy New year 🍾🍾!!

Beetje prutsen op oudjaarsdag. Stukje buikspek in de koffierub gezet. Koffierub, omdat ik dat voor brisket ook goed vindt werken, maar tegelijkertijd een klein experiment, want op een procureursteak is het niet te vreten 😂😂.

Omdat het maar een klein stukje was, de bbq op 100 graden gebracht, anders is het te snel klaar.
1000024852.jpg
1000024853.jpg


Iemand deed dit denken aan een panko variant, leuk experiment voor de volgende @Ridevi71 😝.

Na 3,5 uur met 72 graden ingepakt en verder laten garen tot 85 graden.
1000024865.jpg

1000024866.jpg


Ik moet eerlijk zeggen sat het resultaat er mag wezen. Koffierub gaat prima voor Parijs buikspek, sterker nog.... Dit ga ik vaker doen 😍😍😋😋.
1000024877.jpg
 
Eerste gepostte gerecht uit 2023 in 2024 😄
Lekker hoor!

ikzelf doe echt te weinig ( nooit ) wat met buikspek, iets in mij weerhoud mij er altijd van om er iets mee te doen..

Maar wellicht! nieuw jaar nieuwe kansen ^^
 
@Barbeknoei lijken wel plakjes cake joh zo dik gesneden :love:
Moet nu toch echt eens een koffie Rub gaan proberen denk ☺️
 
ikzelf doe echt te weinig ( nooit ) wat met buikspek, iets in mij weerhoud mij er altijd van om er iets mee te doen..
Wat houd je tegen? Dat het varken Is? Of denk je dat het te vet Is?
 
Wat houd je tegen? Dat het varken Is? Of denk je dat het te vet Is?
Varken maakt me niet uit zit nog vol van de pulled pork. Denk al snel dat ik het een te vette bende vind.
 
Varken maakt me niet uit zit nog vol van de pulled pork. Denk al snel dat ik het een te vette bende vind.
Dat heb je grotendeels zelf in de hand. Hoeft niet vetter te zijn dan pp
Gewoon een mooi stuk zelf uitkiezen bij je slager. Geef aan dat je het niet te vet wilt.
Spek Is zooooo lekker en multifunctionele
Bacon, Zeeuws spek, babi pangang, porchetta, etc etc.
 
Allemachtig wat ziet dat er zalig uit zeg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan