BasBQ
Beef en Steak

Parijs buikspek........ Van het spit.

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.838
Ik ben niet altijd van plan iets te posten. Vaak staat de Q aan en denk voor het zoveelste stukje buikspek, waarom dan posten...
... Maar als iets te lekker is, dan MOET je het gewoon delen. Al is het alleen maar om het een ander niet te misgunnen.

Parijs buikspek alla Noskos. Niets (of misschien eigenlijk altijd) bijzonder, maar zo ontiegelijk lekker wanneer juist klaar gemaakt. 😋😋
Nou, dit is versie 2.0.... Nog lekkerder, wanneer je een spit hebt, zou dit de manier moeten zijn voor buikspek en moeten ze je kielhalen wanneer he voor een andere methode kiest. 😂

Simpel... Kruiden met peper, zout en gemalen selderijzaad. Nou had ik dst niet in huis, maar koriander doet het ook prima 😏.

Opbinden en op 120 graden aan het spit.
1000004288.jpg


Na 3,5 uur.
1000004296.jpg


Dat ziet er toch gewoon geweldig uit...
En zelfs zo'n klein stukje is echt geweldig.

1000004297.jpg
1000004298.jpg


Nogmaals... Buikspek MOET gewoon aan het spit 😋😋
 
Nu ik een spit heb moet ik dat zeker ook een keer doen (y)
 
Hm, ook eens proberen. Vorige keer op het rooster gemaakt, maar dat was geen succes. Thermometer gaf 70 graden aan, maar was aan gort gegaard helaas. Denk dat ie aan het spit gelijkmatiger gaart.
 
Ziet er goed uit.

Door het spit bedruipt hij zichzelf ook, ik verwacht dat dit de smaak wel ten goede zal komen.
 
Dit ga ik ook eens een x proberen! Lekker hoor! Hoe heb je hem aan het spit geregen? In een geheel of stukken?
 
Binnenkort ook eens proberen. Bedankt voor de inspiratie.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
 
Dit leent zich heel goed om aan het spit te bereiden.
 
sowieso is bereiden aan het spit erg lekker.
Ziet er top uit kerel.

mooi krokantje 💪
 
Ik heb vandaag een copy paste gedaan van jouw idee! Hij is nu lekker aan het ronddraaien... Ik vroeg mij af welke interne temperatuur je hebt aangehouden ?

IMG_8724.jpeg


IMG_8725.jpeg


IMG_8728.jpeg
 
Volgende keer toch even anders bereiden. Ik had 120 aangehouden maar na 3 uur was de interne temp al 78 graden en de buitenkant alles behalve krokant. Dus moest de hij even meer boven het vuur. De interne temp werd daarbij 90 en dat vond ik persoonlijk iets te droog.
Moet zeggen dat ik een kano. Stukje bevleesde buikspek kreeg. Mss als er meer vet aanwezig was dat het anders was.

Smaak was verder lekker. Kids hadden biefstukje en ik genoot met m’n andere zoon van de buikspek.

IMG_8729.jpeg


IMG_8730.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan