BasBQ
Beef en Steak

Parijs buikspek Iberico

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.851
Vorige week was de buikspek Iberico in de aanbieding bij de Hanos, ik dacht dat moet ik eens proberen. πŸ˜‹πŸ˜‹

Zo gezegd, eerst alles geportioneerd, aangezien het anders echt to much is voor mij alleen.
Ik was van plan er Parijs buikspek van te maken. Daarom een mengsel gemaakt van zout, Knoflookpoeder, peper en korianderzaad.

Hierna met wat appelhout en de Q op 110 graden er 3,5 uur niet meer naar omgekeken.
Laatste uurtje de Q op 200 graden en dan konden de krieltjes er daarna ook op.
Half uurtje laten rusten en los πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜œπŸ˜œ.

Wat vonden we er van: Erg machtig. Het smaakt als dat stukje vet wat tussen een ribeye zit, maar dan heel je vlees 😁🀣.

Eens bedenken wat ik met de andere stukken ga doen 😊.

20230716_115054.jpg


20230716_115329.jpg


20230716_115623.jpg


20230716_174213.jpg


20230716_125612.jpg


20230716_174552.jpg


20230716_182732.jpg


20230716_182737.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! πŸ‘Œ

Dat portioneren is niet per se nodig hoor, gewoon mij even bellen en ik ben er zo! 😜
 
Prima run remco

Daar zit behoorlijk wat vet aan idd. Kweenie of dat mijn ding zou zijn.
Daarvoor zou ik het eerst moeten proeven 😁
 
Op de foto's lijkt het inderdaad al heel veel vet, jammer wel dat jullie hem zo ervaren hebben.
Het ziet er vanaf hier in ieder geval wel goed uit
 
Je neemt Iberico, één van de vettere soorten, dan is je eindresultaat vet 😁

Volgende keer even goed zoeken bij de β€œgewone” buikspek naar een stuk dat meer vlees heeft. Dat komt dit recept erg ten goede.
 
Ik ga mee met Dennis.
Van al het Iberico buikspek dat ik in mijn handen heb gehad is het overgrote merendeel 80 a 90 procent alleen vet.
Buikspek is vet, Iberico buikspek is vet +++++
Ik zou met het restant proberen bacon te maken.
 
Je neemt Iberico, één van de vettere soorten, dan is je eindresultaat vet 😁

Volgende keer even goed zoeken bij de β€œgewone” buikspek naar een stuk dat meer vlees heeft. Dat komt dit recept erg ten goede.
Haha, uiteraard had ik dit verwacht. Echter wilde ik dit eens proberen en ik klaag ook niet dat het smerig was en niet weet wat er mee te doen 😁.

Mijn gedachte was, kan er altijd nog hamburgers mee draaien πŸ˜‹

Ik ga mee met Dennis.
Van al het Iberico buikspek dat ik in mijn handen heb gehad is het overgrote merendeel 80 a 90 procent alleen vet.
Buikspek is vet, Iberico buikspek is vet +++++
Ik zou met het restant proberen bacon te maken.

Yep, we proberen eens bacon en anders gaat het echt door de hamburger πŸ”πŸ”πŸ˜Š
 
Terug
Bovenaan Onderaan