BasBQ
Beef en Steak

Pancetta

Mac zei:
Gewoon ff regelmatig buurten, en ff een babbeltje met ze maken om ze op het gemak te stellen.  ;)
Mac

je bent te huur als pancetta fluisteraar bedoel je?  :p
 
Hmm n.a.v. dit topic ook maar eens in de schuur gaan kijken en het was niet best :-(  Rondom bedekt met witte stippen en sommige van die witte stippen met een groente tepel. Schoongepoetst met een 50:50 azijn/water mengsel maar moest toch ook even het hele stuk vervolgens afspoelen onder de kraan. Daarna alles weer goed drooggedept maar nu weet ik niet wat te doen eigenlijk. Zit er nou een azijnsmaak aan het vlees of vervliegt dat? En zal ik een nieuwe kruidenkorst proberen aan te brengen aangezien zeker de helft eraf is gespoeld?

Ik ben niet het type met een zwakke maag maar ben benieuwd of ik dit nog onbezorgd ga opeten :)



 
Ik zou het lekker zo laten, en geen kruiden meer aanbrengen Malt.
Denk zelf, dat dat geen enkele meerwaarde meer heeft nu. (dat is mijn persoonlijke mening)
De azijn, daar merk je straks niets meer van.

Gewoon weer ophangen, en verder laten drogen. (desnoods op een ander plekje, als dat kan)

Mac

 
Bedankt Mac. Ik heb helaas geen betere plek dan de vochtige schuur, maar gelukkig wordt het kouder en dus droger.

Heb overigens 2 stukken en denk erover 1 ervan koud te roken. Dan kan ik gelijk checken of dit effect heeft op de schimmelvorming en natuurlijk op de smaak.
 
Dat zou idd een mooi vergelijk kunnen zijn Malt007.
Maar als de luchtvochtigheid hoog blijft, dan is het geen garantie, dat het niet zal beschimmelen. (ook niet in een droogkast trouwens hoor, sprak hij uit ervaring  ;) )

Mac
 
Helaas, na 1,5 dag alweer volledig beschimmeld. Dacht het na een paar uur al te zien en het bleek ook zo te zijn dus. Heb besloten het weg te gooien want ik zie volgens mij ook zwarte schimmel. Daarnaast ruikt het vlees heel muf en ik denk niet dat ik nog zou kunnen genieten van die vlees al zou het volledig verdwijnen. In ieder geval bedankt voor de tips.

1 voordeel, nu heb ik een extra argument om een droogkast te maken.
 
Malt007 zei:
Helaas, na 1,5 dag alweer volledig beschimmeld. Dacht het na een paar uur al te zien en het bleek ook zo te zijn dus. Heb besloten het weg te gooien want ik zie volgens mij ook zwarte schimmel. Daarnaast ruikt het vlees heel muf en ik denk niet dat ik nog zou kunnen genieten van die vlees al zou het volledig verdwijnen. In ieder geval bedankt voor de tips.

1 voordeel, nu heb ik een extra argument om een droogkast te maken.

verbaast me niets, aangezien je het water/azijn mengsel er weer afspoelt....
 
Malt007 zei:
Bedankt Mac. Ik heb helaas geen betere plek dan de vochtige schuur, maar gelukkig wordt het kouder en dus droger.

Heb overigens 2 stukken en denk erover 1 ervan koud te roken. Dan kan ik gelijk checken of dit effect heeft op de schimmelvorming en natuurlijk op de smaak.

je zou nog naar de luchtcirculatie kunnen kijken, misschien is er een plek waar het tocht in je schuur of kun je ergens een raam open zetten? Bij mij gaat het veel beter nu ze voor het raam hangen. maar zoals je zegt het is nu ook kouder en dus waarschijnlijk droger.

daarnaast kwam ik er achter dat als ik de open haard aansteek, het op zolder lokaal best warm wordt (langs het rookkanaal) dus wat dat betreft hingen ze ook niet ideaal op hun eerste plek...  #-o
 
Terug
Bovenaan Onderaan