BasBQ
Beef en Steak

Pakket uit Amerika: hoelang duurt dat?

 
 

Jorte

Pitmaster
Berichten
951
Ik krijg een fijn pakket uit Amerika, als het er is komt er natuurlijk een foto hier  :)
Gisteren kreeg ik dit bericht: We wanted to let you know that your order (#125181) was shipped via FedEx, FedEx International Economy? on 12/17/2014.  You can track your package at any time using the link below.
Nu is het pakje in Memphis, de "main hub" van FedEx.
Iemand enig idee hoe lang het normaal duurt voor het hier is? Het moet nog ingeklaard worden en ik moet  dan invoerrecht betalen e.d.
Zoe het voor kerst lukken?
 
Dat lijkt me wel... is een paar dagen maar sterk afhankelijk van of je pakketje door de customs 'thoroughly examined' wordt of niet... dat scheelt zomaar twee dagen... maar ik duim voor je!
 
Fedex geeft als het goed is een expected delivery date aan. Mijn ervaring met Fedex is dat ze vrij snel snel zijn, meestal ruim binnen een week. Als het pakje meer dan een euro of 50 waard is (incl verzendkosten) mag je rekenen op minimaal een rekening voor de BTW en de inklaringskosten. Het is ook nog mogelijk dat je invoerrechten moet betalen maar dat is afhankelijk van het soort goederen die je invoert.

Als je kosten wilt vermijden kun je beter USPS gebruiken, maar die zijn wel een stuk minder snel.
 
Mijn ervaring met verzending uit de usa is dat het meestal een ruime week duurt. Dat zit hem bij mij vaak in het in klaren in NL.
 
Dank voor de reacties!!!
Het is eigenlijk wel erg leuk moet ik zeggen, je klikt op de link en je ziet waar je pakje is......de verleiding is groot om na een paar uur weer te klikken...terwijl je weet dat het niet echt helpt  :)
Zo....morgenochtend weer vrolijk kijken waar het nu weer is.
 
Jorte zei:
Dank voor de reacties!!!
Het is eigenlijk wel erg leuk moet ik zeggen, je klikt op de link en je ziet waar je pakje is......de verleiding is groot om na een paar uur weer te klikken...terwijl je weet dat het niet echt helpt  :)
Zo....morgenochtend weer vrolijk kijken waar het nu weer is.

Er bestaat een app 'Parcel' als je daar de gegevens ingeeft dan krijg je bij status wijzigingen automatisch een melding. Scheelt heel veel checken...... en het werkt op verschillende pakketvervoerders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan