Beef en Steak

Paas-Maminha

Noah

Pitmaster
2e Paasdag werd ipv de gebruikelijke Paasbrunch een PaasBBQ. En qua weer had het niet beter gekund natuurlijk. En zo’n gelegenheid vraagt om een mooi stuk vlees natuurlijk (zo weet ik dat telkens aan mijn vrouw te verkopen althans)… Het werd een mooie maminha/tri-tip:

IMG_9407.jpeg

IMG_9408.jpeg

Deze werd voorzien van een ruitpatroon in de vetlaag en een eenvoudige SPG-rub. Vervolgens het vet even op gang geholpen op de Napoleon om hem daarna rustig op de Grill Guru op 110 graden indirect te laten garen tot een kern van 47graden. Vergezeld door een blokje kersenhout. Daarna mocht ie weer terug op de Napoleon voor het krokante korstje. Handig man, twee BBQ’s!
IMG_9412.jpeg

IMG_9413.jpeg
IMG_9414.jpeg

IMG_9415.jpeg

IMG_9417.jpeg

Vervolgens even laten rusten en bij een kerntemperatuur van 56 graden aangesneden.

IMG_9422.jpeg

IMG_9424.jpeg

Het geheel werd geserveerd met chimichurri (een variant met munt, dikke aanrader!), gepofte aardappel met yoghurt/limoen/bieslook-vulling, gegrilde asperges en een geblakerde maissalade.

IMG_9426.jpeg

Alles ging op dus dat zegt mij dat het de gasten smaakte. Nog een fikkie om het af leren… Hond Max ook blij, die mocht er eindelijk bij komen liggen!

IMG_9435.jpeg

IMG_9432.jpeg

Prima Paasdagje zo!

Laatst bewerkt:
Klinkt als een zááááálig pasen (y)

Gekke vraag heb je het recept van de maissalade?

• Leuk
Waarderingen: Noah
Klinkt als een zááááálig pasen (y)

Gekke vraag heb je het recept van de maissalade?
Jazeker, komt ie:

- 6 verse maiskolven
- 1 komkommer
- blok feta
- kuipje crème fraiche
- koriander
- gerookt paprikapoeder
- 1 rode ui
- 1 bosje lente-uien
- limoen (sap+rasp)
- peper&zout

Mais had ik eerst even aangegrild tot ze licht geblakerd waren. Daarna de korrels eraf gesneden. Een blikje mais gebruiken kan uiteraard ook. De rest van de ingrediënten snijden en mengen. Peper, zout, limoensap/rasp en paprikapoeder naar smaak. Lekker frisse salade en weer eens wat anders!

Niks mis mee Noa met de PaasBBQ!
Wat een heerlijk uitziend bordje heb je in elkaar gezet!😋 Het water loopt me in mijn bek ervan 🤣

Terug
Bovenaan Onderaan