BasBQ
Beef en Steak

Paas brisket

Mooie run. Gefeliciteerd met je koetje. Kun je vanaf nu gewoon de point eten zonder dat je burnt ends moet maken... 😉
Niet doorvertellen, maar ik had ook al een stukje point geproeft bij het snijden ;)
 
Heerlijk verslagje. Ian je nog laten weten hoe lang je er nu precies over gedaan hebt?

Ik ga eerst een pulled pork doen voordat ik me aan een brisket waag
 
Lekker hoor!! Hier ook nog maar relatief weinig over!! Vandaag Broodje Brisket voor lunch

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Mooi verslag. Welkom bij de grote drie.
Dank je wel, en nog bedankt voor de alufolie tip, met het butcherpaper zou hij echt te droog geworden zijn.

@Free_ltd: soort van tijdslijntje, goed te zien op de grafiek ook: https://share.fireboard.io/92DBAC
07:00: Kamado Joe Classic 3 aangestoken met twee wokkels en de injectie en rub aan de brisket toegevoegd
07:30 ging hij erop
10:30 voor de eerste keer gesproeid en dat nog twee keer gedaan met drie kwartier tussenpauzes
12:45 ingepakt in alufolie, omdat hij al een tijdje in de stall zat
16:00 flat en point gescheiden en de flat ingepakt in de koelbox gedaan, point weer op de Joe
17:00 de point eraf en in blokjes gesneden voor de burnt ends, bbq saus erover en onder alufolie nog laten staan
17:30 burnt ends weer op de Joe en een uurtje laten staan
18:45 eten!
 
Beste run met een goed resultaat zo te zien 👌🏻
En gefeliciteerd met de grote drie uiteraard 🥳
 
Niet doorvertellen, maar ik had ook al een stukje point geproeft bij het snijden ;)
Gefeliciteerd met je koei.
Ik gebruik de point lang niet altijd voor Burnt ends maar gewoon als vlees bij de maaltijd da's meest een heerlijk sappig stuk vlees.;)
 
Ben benieuwd. Ik dacht dat een whole packer veeeel langer moest. Had al eens 14 en 17u gelezen.
Ik heb het laatst geprobeerd zonder inpakken... ik kan je vertellen dat het dan inderdaad veeeel langer duurt :sleep: Volgende keer op de gebruikelijke manier maken voor de sticker.
 
Valt dus goed mee qua tijd. En de flat was dus zelfs een stukje eerder klaar.
 
Ziet er goed uit mooie Brisket.
Madeira vervangen voor Port, had ik niet gedaan Madeira heeft een heel andere smaak, neem geen kook Madeira uit de supermarkt, die is echt smerig, maar neem echte Madeira om te drinken (Slijter), in de koelkast is zo'n aangebroken fles heel lang houdbaar

Code:
 Ewald's injectie:

1 zakje jus met uitjes van Knorr
1 zakje jus met uitjes van Maggi
100 ml Madeira of Port (ik heb geen madeira in huis)
boter volgens de verpakking

Vorige keer hebben wij alleen 2 zakjes Knorr gebruikt, die is wat neutraler van smaak en vonden wij nog lekkerder.
Ook gebruiken wij nog 2 tl. Kikkoman sojasaus in de injectievloeistof
 
Madeira vervangen voor Port,
We hadden geen Madeira in huis en wel port, vandaar. Dat kwam nog het meest in de buurt van Madeira van alles wat we wel hadden. En om nou een hele fles te halen vond ik ook zo overdreven. Wel had ik veels te veel injectie volgens jouw recept, dus ik heb de rest in een lege pot gedaan. Hoe lang kan je zuks bewaren in de koelkast?
 
Proficiat met je sticker.
Een brisket staat hier ook nog op de todo-lijst.
 
Wou ziet er goed uit en ook een leuk verslag.
Dit laat nog even op zich wachten laat ik eerst maar eens andere stukken vlees gaan bed rijden.
Zaterdag ga ik denk ik eens stuk pulled pork maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 
We hadden geen Madeira in huis en wel port, vandaar. Dat kwam nog het meest in de buurt van Madeira van alles wat we wel hadden. En om nou een hele fles te halen vond ik ook zo overdreven. Wel had ik veels te veel injectie volgens jouw recept, dus ik heb de rest in een lege pot gedaan. Hoe lang kan je zuks bewaren in de koelkast?
Natuurlijk heb je teveel injectievloeistof, wij doen daar het lekvocht van de brisket bij en eventueel nog wat madeira warmen dit weer op en en gebruiken dat als jus bij de Brisket. BBQ saus is zo passé :ROFLMAO:
als je daarna nog over hebt in de vriezer voor een volgende keer rundvlees;)
 
Leuke reportage, mooi om te zien en lezen hoe het je is vergaan! (y)
 
Je hebt iets moois neergezet op tafel, erg genoten, temeer ook omdat je gelijk opging met andere bbq-fan. Ik durf nog niet, duurt me iets te lang ook, komt nog wel eens als ik alle tijd heb. Dank voor het delen en gefeliciteerd met koetje!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Weer een mooie Brisket run. Heb je mooi gedaan. Maar 2kg snij afval is best veel. dan gooi je een boel geld weg. Lijkt me voor dergelijk dure stukken vlees wel wat ongepast. Worden die zo beroerd uitgesneden of is dat "normaal" ?
Gelukkig smaakte het en hebben jullie heerlijk gegeten TOP
Gefeliciteerd met je koetje.
 
Wat een top run. Dat zal allemaal gesmaakt hebben!😋 Gefeliciteerd met je sticker! Ik durf hem nog niet aan 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan