Hoi.
Omdat het vriesvak in de vriezer met P.P. weer eens de bodem liet zien hebben we ons gewaagd aan een nieuwe uitdaging op de Napoleon.
Een procureur omtoveren tot P.P. dus op naar de slager.
Gekozen voor het vertrouwde recept van de wedstrijd p.p. van Noskos. (dan kan het daar niet aan liggen mocht het resultaat tegen vallen
)
De avond tevoren injecteren en in de rub en in de folie de koeling in.
Volgende ochtend vroeg uit de veren en de Napoleon op starten, is toch weer ietsje anders dan m'n vertrouwde Webertje.
Was ook de eerste keer dat ik een snake kon maken maar had daar zoveel over gelezen dat het wel goed moest gaan.
Nu de plaatjes en m'n ervaringen.
Het op temperatuur komen van de snake duurde langer dan ik dacht (te weinig briketten aan gestoken)
Na dat verholpen te hebben ging het wel goed, ik kwam er achter dat de dome thermometer ?40gr.C afweek van de
rooster temperatuur (schijnt normaal te zijn)
Ook vond ik dat er nogal wat rook lekte tussen de deksel rand (afsluiting verdiend niet de hoofdprijs) wellicht later nog iets aan doen met tape. Geen hinder van ondervonden bij het verloop van de sessie.

[/url
Even snel spieken of ie goed gaat
[url=https://postimg.cc/ftKvQkH3]
Mag niet klagen nu verder, duurt nog wel even.

En inpakken (omdat we graag op tijd wilde eten
) en je weet het nooit met P.P.

Over het resultaat zij we tevreden

En nog een voorraadje voor in de vriezer

Het smaakte uitstekend en heerlijk op tijd gegeten deze keer
Leuk dat jullie meekeken.
Omdat het vriesvak in de vriezer met P.P. weer eens de bodem liet zien hebben we ons gewaagd aan een nieuwe uitdaging op de Napoleon.
Een procureur omtoveren tot P.P. dus op naar de slager.
Gekozen voor het vertrouwde recept van de wedstrijd p.p. van Noskos. (dan kan het daar niet aan liggen mocht het resultaat tegen vallen

De avond tevoren injecteren en in de rub en in de folie de koeling in.
Volgende ochtend vroeg uit de veren en de Napoleon op starten, is toch weer ietsje anders dan m'n vertrouwde Webertje.
Was ook de eerste keer dat ik een snake kon maken maar had daar zoveel over gelezen dat het wel goed moest gaan.
Nu de plaatjes en m'n ervaringen.
Het op temperatuur komen van de snake duurde langer dan ik dacht (te weinig briketten aan gestoken)
Na dat verholpen te hebben ging het wel goed, ik kwam er achter dat de dome thermometer ?40gr.C afweek van de
rooster temperatuur (schijnt normaal te zijn)
Ook vond ik dat er nogal wat rook lekte tussen de deksel rand (afsluiting verdiend niet de hoofdprijs) wellicht later nog iets aan doen met tape. Geen hinder van ondervonden bij het verloop van de sessie.

Even snel spieken of ie goed gaat
[url=https://postimg.cc/ftKvQkH3]

Mag niet klagen nu verder, duurt nog wel even.

En inpakken (omdat we graag op tijd wilde eten

Over het resultaat zij we tevreden

En nog een voorraadje voor in de vriezer

Het smaakte uitstekend en heerlijk op tijd gegeten deze keer

Leuk dat jullie meekeken.