BasBQ
Beef en Steak

Overkapping voor de bastard large

Na een hele tijd nadenken of ik alleen een buiten keukentje zou willen hebben op wielen met de bastard large erin of dat ik ook een kleine overkapping zou maken zodat hij vlak na en tijdens gebruik ook gewoon droog staat.
Nou dat laatste is het geworden..
Het weer zit niet echt mee..
In de weekenden regent het heel veel en als ik uit werk kom dan is het donker..

Maar bij deze een paar plaatjes tijdens de bouw.
d02a82320378207c4cd921f364e72ee9.jpg
b3276c616b2217f23e275aca157a6c48.jpg
1518096d3b3eaadb5cefe199c033ac05.jpg
3241556cb394ff2b95a937cbd0243454.jpg


Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

 
Wordt mooi, denk je wel aan een rook/ luchtafvoer door het dak boven de kamado....?
 
Wow, mooi zeg, handige kerel ben jij!
 
Zo staat 'ie mooi droog en uit de wind en heb je rondom ruimte om op meerdere plekken spotjes te monteren zodat je jezelf niet in het licht staat.

Als ik op dit forum de reacties lees over "Kamado op steen of pootjes" maak ik me wel een beetje zorgen over de opstelling op houten pootjes vlak boven hout.
 
Ziet er erg netjes uit, ik heb zelf recentelijk mijn Bastard Large ingebouwd in een meubel. Ik heb hem nog niet helemaal stabiel in het meubel staan, bij het openen van het deksel komt het gewicht aan de achterzijde waardoor The Bastard een beetje kantelt. Heb jij daar geen last van? ik zou overigens wel een keramische tegel onder The Bastard plaatsen en de BBQ op pootjes of op een table stand.
 
Marcel zei:
Wordt mooi, denk je wel aan een rook/ luchtafvoer door het dak boven de kamado....?
Op de laatste foto zie je boven in een stukje witte koker, daarop wordt straks mechanische ventilatie op aangesloten om de rookgassen af te voeren.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

 
Henk zei:
Zo staat 'ie mooi droog en uit de wind en heb je rondom ruimte om op meerdere plekken spotjes te monteren zodat je jezelf niet in het licht staat.

Als ik op dit forum de reacties lees over "Kamado op steen of pootjes" maak ik me wel een beetje zorgen over de opstelling op houten pootjes vlak boven hout.
Er komen 2 van die retro fittingen en bolletjes te hangen. Er komt idd nog een tegel onder en dan nog op voetjes te staan dat lijkt mij vooralsnog voldoende.
Dat ie nu nog even op klosjes stond was meer om te kijken voor de hoogte.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

 
MCbastard zei:
Ziet er erg netjes uit, ik heb zelf recentelijk mijn Bastard Large ingebouwd in een meubel. Ik heb hem nog niet helemaal stabiel in het meubel staan, bij het openen van het deksel komt het gewicht aan de achterzijde waardoor The Bastard een beetje kantelt. Heb jij daar geen last van? ik zou overigens wel een keramische tegel onder The Bastard plaatsen en de BBQ op pootjes of op een table stand.
Ik heb jou post ook gezien, netjes gedaan.
Nee bij mij kantelt hij niet wanneer alles er in zit, kan je hem niet fixeren dmv een ijzer hoekje onder je blad op de bouten van de side tables? Dat ga ik namelijk ook doen voor de zekerheid dat hij niet per ongeluk eruit kan vallen door een kat die er vanaf springt of vandalen ofzoiets.

Er komt zoiezo nog een tegel onder te liggen als hitte schild met daarop voetjes waar de basterd op komt te staan voor de luchtstroom om hem af te koelen.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

 
Dit wordt een mooi plekje om te bbq goed gedaan
 
picosuma zei:
Dit wordt een mooi plekje om te bbq goed gedaan
Thnx ik moet er nog een paar uurtjes insteken om het allemaal af te maken maar dat gaat goed komen.
Ik zal jullie iig wel op de hoogte houden met de vorderingen!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

 
Tja ziet er echt fantastisch uit! Ik zou dat ook moeten doen eigenlijk maar ben niet zo handig :)
 
Zeer benieuwd naar de vorderingen. Gezien de indeling van mijn tuin zou dit ook een perfecte oplossing zijn. Blijf deze volgen en succes!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Tjap zei:
Zeer benieuwd naar de vorderingen. Gezien de indeling van mijn tuin zou dit ook een perfecte oplossing zijn. Blijf deze volgen en succes!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoi tjab,

Dankjewel
Ik zal van het weekend wat nieuwe foto's posten over de vorderingen. Ik ben tot nu toe ook nog niet veel verder (als ik thuis kom is het donker en regent het veel helaas)
Ik heb zelf ook niet zo'n grote tuin maar ik wou hem wel uiteindelijk onder een overkapping hebben ivm weersinvloeden, vandaar ook de vorm van een "diamant"
Tot nu toe ben ik erg tevreden met de overgebleven werkruimte en tot hoever het nat wordt eronder van de regenval.


Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

 
Mooi gedaan hoor! Ik heb dezelfde twijfels over een overkapping.... Ik heb al een garage maar ik zou graag ook met slecht weer aan de BBQ hangen.. regen is voor mij de grens helaas dus dat sluit de afgelopen weken uit:( Wellicht dat ik hier wat inspiratie uit kan halen:)
 
Vandaag weer een paar uurtjes bezig geweest.
Voorbereidingen getroffen voor de verlichting.
Buitenzijde afgemaakt.
Binnenzijde wanden afgetimmerd.
Mechanische ventilatie ingebouwd.
2 kastdeurtjes gemaakt.
het werkblad afgelakt.
Toen werd het alweer schemerig en begon het (alweer) te regenen tijd dus om te stoppen helaas.
Kijken of het lukt om hem morgen af te maken en dan eindelijk de Q weer aan te steken.
9147906e5d5bfd6557ef752347bdce71.jpg


Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

 
mooi plekje heb je daar.
is toch wel prettig, droog staan terwijl je je ribben inpakt  B-)
 
Hij wordt inderdaad echt mooi! zo, jaloers!  :blush:
 
Terug
Bovenaan Onderaan