BasBQ
Beef en Steak

overkapping in middels klaar

Jappie Reitsma

Tondelzoeker
Berichten
9
Bbq helden.

Wij proberen dit jaar een overkapping te realiseren van 3x6m waar ik mijn kj classic3 onderweg kan zetten samen met een gereedschapskar waar ik mijn bbq attributen in komen.
Nu heb ik deze winter in onze garage wezen bbq (met afzuiging miele inbouw afzuig kap) maar ondanks dat is alles toch onder de zwarte stofdelen gekomen.
Dat gaat niet nog een winter gebeuren.
Hoe kan ik dat voor komen (betere afzuiging, wat voor afzuiging?)
Want ik wil dit probleem niet hebben bij onze nieuwe overkapping.

Overkapping gaat waarschijnlijk een van aluminium worden met een kunststof dak.
1 kan van 6 meter blijft open (word in de toekomst waarschijnlijk glas voor gezet)

Mijn kamado joe blijft lekker op zij pootjes staan.
Ik wil geen inbouw.
Ik steek mijn bbq meestal aan met een looflighter.
En gebruik best charcoal eiken beuk.



Misschien zie ik dingen over het hoofd waar jullie mij advies over kunnen geven wat ik beter kan doen. Of in overweging kan nemen.

1e0f88049e2b1b9e02d8dfde4f7a5c3b.jpg

Ik ben nu lekker met paella bezig vandaar de foto

Heren bedankt voor het lezen en ben benieuwd naar jullie reacties
 
Laatst bewerkt:
Zoekfunctie
Maar hou er rekening mee dat zelfs de beste afzuigkap er niet voor kan zorgen dat een bqq sporen na laat.
Mijn afzuiging staat ook ergens in de comments van het zoekresultaat, werkt erg naar tevredenheid.
 
Hey bbq vrienden onder tussen heb ik een update de overkapping is gehalveerd ivm de kosten die hier en daar toch dik tegen vielen.
Nu is de overkapping 3x 3,3 m
Afzuiging ga ik nog bekijken of het nodig is heb wel alvast een rook afvoer.
Vandaag is het mooie RvS meubel geleverd
Heb hier ideeën op gedaan om van 2 bekvam Ikea meubels een tafel te maken voor de jr.
Binnen kort stroom en licht aanleggen nog een beetje aankleden dan heb ik een mooi bbq plekje.
Hier alvast wat foto’s
f0eeaf2b8c3c65eba1b387827348ef4a.jpg

1d1303d1cf239e4fc41f9242a1f83ef1.jpg

dd03d319434fa4f839f8095de1217db1.jpg
 
Mooi plekje hoor!
Afzuiging zal niet nodig zijn, aangezien hij aan 3 kanten open is. Ik heb zelf een afdak van vergelijkbare grootte die aan 2 kanten open is, en heb nooit last dat de rook er te veel onder blijft hangen.
 
Mooi plekje hoor!
Afzuiging zal niet nodig zijn, aangezien hij aan 3 kanten open is. Ik heb zelf een afdak van vergelijkbare grootte die aan 2 kanten open is, en heb nooit last dat de rook er te veel onder blijft hangen.

Ja ik kijk het eerst aan.
De hoofd zaak is dat mijn vrouw snel last heeft van rook dus dat wil ik graag zo veel mogelijk voorkomen ik ga eerst kijken wat de natuurlijke trek doet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Goeiemorgen Jappie, zoals ik op de foto zie heb je je bbq in een mooi beschut hoekje gezet. Wat logisch is. minder last van de wind ed, maar dat is wel het volledig afgedichte stuk van de overkapping. Wellicht een idee om aan de schuttingkant de bovenste plank te verwijderen en kijken of dat helpt? anders evt een aantal gaten in die plank maken? voor extra luchtstroom tussen de balken.
 
Jappie dat is een mooie overkapping geworden. Zelf gemaakt? Ik had dit jaar erg veel moeite om kwalitatief mooi douglashout te kopen. Heel veel slechte kwaliteit in de handel. Jouw overkapping lijkt een zeer mooie kwaliteit hout te zijn gemaakt. Compliment.
 
Ons Friesland is weer een stukje mooier geworden, veel plezier er mee 👍🏻
 
Jappie dat is een mooie overkapping geworden. Zelf gemaakt? Ik had dit jaar erg veel moeite om kwalitatief mooi douglashout te kopen. Heel veel slechte kwaliteit in de handel. Jouw overkapping lijkt een zeer mooie kwaliteit hout te zijn gemaakt. Compliment.

Gelukkig heb ik een aannemer (en vriend) die weet waar dat wel te halen is. Dit is lariks hout.
Bijna net zo goed als douglas.
 
Zo klaar afzuiging laat ik eerst voor wat het is
De rook gaat mooi door de afvoer misschien in de toekomst nog afzuiging er op maar dit is zo eerst prima !!

Ik heb heel blij met het eind resultaat!!!
d285f45966c11019ea41d8bd7c6d18bf.jpg


39036bb35914c39b8ac2f8c015412e2a.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan