BasBQ
Beef en Steak

Overkapping+buitenkeuken bouw.

dennis010

Tondelzoeker
Berichten
11
Enige tijd geleden een tuinhuis gekocht op een vakantie park / tuinhuizen complex in Rotterdam.
Eindelijk een grote tuin om met familie en vrienden te gaan BBQ / eten

Toen ik het tuinhuisje kocht stond er een Boretti gas BBQ in een hokje buiten. Nadat ik een paar keer eten had gemaakt op de Boretti kwam ik tot de conclusie dat ik het BBQ gevoel een beetje miste met gas daarbij was het hokje waar de BBQ stond ook niet jut van het... Tijd voor wat verandering. Met een budget van ongv. 2000euro dacht ik genoeg te hebben..(NOT!!) Nieuwe overkapping + buitenkeuken met nieuwe BBQ's

Hier wat foto's van de oude situatie
2.jpeg 1.jpg
Nadat ik het hokje gesloopt had moest ik de tegels ophogen, de rechterkant is hier rond de 6cm verzakt en met een kub zand erin heb ik de tegels recht gelegd.

3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg
De overkapping is nu zo goed als klaar. Moet nog wat verven en dakje EPDM folie erop leggen maar de hitte houd dat op moment een beetje tegen.
Ondertussen heb ik een Green Mountain Grill Pellet smoker aangeschaft en een Weber 47cm, De weber 47cm ga ik inbouwen in een massief eikenblad die ik al heb liggen. Afmetingen blad: 300x65x40. Volgende update wordt de buitenkeuken bouw. Dit kan even duren want met temperaturen van 30a38gr vind ik het iets te warm om te gaan hakkuh en zaaguh.

2.jpeg


1.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg


7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daar kan je lekker an de gang zo
 
zo, das een mooi project. Prachtig allemaal
 
Gisteren kon ik niet laten om alvast de GMG te gaan testen ook al is de buitenkeuken nog niet klaar.
Recept gevolgd van Noskos volgens de 321 methode. Aardig geslaagd moet ik zeggen. Het kan beter maar voor de eerste keer ooit vond ik het geslaagd.
20200808_140600.jpg
IMG-20200808-WA0006.jpeg
20200808_195856.jpg

Zodra de temperatuur buiten een beetje onder de 30gr duikt ga ik beginnen met de buitenkeuken..

20200808_140600.jpg


IMG-20200808-WA0006.jpeg


20200808_195856.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan