BasBQ
Beef en Steak

Over the top chili

Smoke

Sprokkelaar
Berichten
28
Afgelopen weekend voor de eerste keer de Dutch Oven gebruikt, en over the top chili gemaakt. Man man man... Wat een verschil met chili van het vuur. Genieten geblazen. 😋

Geinspireerd op het recept van Smoking Dad BBQ uit deze video op onderstaande ingredienten uitgekomen.

  • 1kg rundergehakt
  • 4 blikken tomatenblokjes
  • 1 blik zwarte bonen
  • 4 witte uien
  • 1 rode paprika
  • 1 gele paprika
  • 3 rode chilipepers
  • 1 eetlepel witte peper
  • 150ml rode wijn
  • 3 tenen geperste knoflook
  • 1 eetlepel olijfolie
  • 4 eetlepels Grate Goods Spicy Chipotle BBQ Rub
  • 1 eetlepel ahornsyroop

IMG_9341.jpg
IMG_9343.jpg
IMG_9346.jpg
991B81FB-B7D7-41C5-AF70-EE4BE701A9F3.jpg
IMG_9349.jpg
IMG_9351.jpg
IMG_9352.jpg
 
Kan niet anders dan lekker zijn 🤤
 
Dat staat ook op de lijst om eens te maken. Het eten ziet er geweldig uit. Keuze van bier vind ik wat minder :p
 
Ziet er heerlijk uit!

Wat betreft de pils sluit ik me bij bovenstaande aan. 😉
 
Vrienden ,vrienden niet zeuren een geweldige Chili !
 
Welke maat DO heb je gebruikt?
Ik ga dit ook eens maken als mijn DO groot genoeg is althans.
 
Heerlijk man, Morgen gaat er bij mij weer de chili van @noskos in de DO. Ze staan er voor in de rij hier thuis.
 
Dat ziet er netjes uit.
Voor het najaar ook maar eens een DO kopen.

Welk merk heb jij? Aangezien die precies in mn classic 3 zou passen
 
Ziet er fantastisch uit! Deze gaat zeker op de lijst maar dan zonder zwarte bonen, daar maak ik de rest thuis niet blij mee helaas. :ROFLMAO:
 
Ik zelf heb een Petromax FT9 en die pas perfect in mijn Classic 1. De FT12 zal ook nog wel gaan, vermoed ik, maar de FT18 lijkt me te groot.
Thnks voor de tip.
Ik ga even zoeken (y)
 
Thnks voor de tip.
Ik ga even zoeken (y)

Je kan ook tussen de verschillende merken kijken en sommigen zijn hoger en smaller, anderen breder en lager. Maar je kunt het allemaal perfect meten in de kamado voordat je besteld. Voor mij is die FT9 wel voldoende. De laatste keer dat ik hem gebruikte heb ik stoofvlees gemaakt voor 8 volwassenen en 8 kinderen en heb nog 2 porties voor 2 personen kunnen invriezen. Wel was het een challenge waarbij een andere persoon ook stoofvlees had gemaakt, maar die een beetje mislukt was, waardoor er zeer weinig van gegeten is. Dus zonder dat ander stoofvlees vermoed ik dat alles uit mijn keteltje op was geweest.
 
lekker hoor. moet ik ook nog eens maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan