BasBQ
Beef en Steak

Ovenschaal op de low en slow?

 
 
 

sjonniej87

Sprokkelaar
Berichten
28
Hallo allen,

Zoals jullie misschien hebben gezien bij mijn procureur ben ik het type budget. Ik hou er van om op lange termijn te kunnen besparen. Ik heb een ongebruikte ovenschaal gevonden waar ik komend weekend low en slow spareribs wil garen. Deze is van steen en geglazuurd. Geeft dit een probleen denken jullie?

Eventueel heb ik ook een braadslee.

Vragen vragen. Ik hoop dat iemand ervaring hiermee heeft.
 
sjonniej87 zei:
Hallo allen,

Zoals jullie misschien hebben gezien bij mijn procureur ben ik het type budget. Ik hou er van om op lange termijn te kunnen besparen. Ik heb een ongebruikte ovenschaal gevonden waar ik komend weekend low en slow spareribs wil garen. Deze is van steen en geglazuurd. Geeft dit een probleen denken jullie?

Eventueel heb ik ook een braadslee.

Vragen vragen. Ik hoop dat iemand ervaring hiermee heeft.

Lijkt me geen probleem. Het is tenslotte een ovenschaal en die kun je ook op 200 graden gebruiken. Low & slow is tot 150 graden dus dat moet makkelijk kunnen.

Ik gebruikte voorheen altijd een glazen ovenschaal van de ikea als druippan onder een procureur. Nooit problemen gehad enkel veel werk om schoon te maken. Die alu bakjes zijn dan makkelijker...
 
k71t9mzl.jpg


Deze glazen oven schaal houd het bij mij al zo'n kleine 8 jaar uit en vertoont nog geen vermoeidheid verschijnselen en als deflector  tot 210 gr.C heb ik ook wel een terracotta planten bak schotel gebruikt uit de tuin.

qUv6o5Ol.jpg


Even afkloppen maar deze is ook nog steeds heel :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan