BasBQ
Beef en Steak

Outdoorchef gourmet check thermometer

 
 

nielss055

Stoker
Berichten
464
Beste mensen,

Ik was op het internet aan het rondstruinen voor een digitale thermometer die zowel de dome temperatuur als de temperatuur van het vlees meet.

Natuurlijk is een Maverick hiervoor de beste keus, maar helaas heb ik daar momenteel het geld niet voor.

Nu kwam ik terecht bij de Gourmet check thermometer van Outdoorchef.

Ondanks het fijt dat er maar 1 probe aan zit, word beweerd dat het zowel de dome- als de kerntemperatuur van het vlees kan meten.
Hoe dit dan precies zou kunnen snap ik niet.

Heeft iemand deze thermometer en klopt het dat het beide temperaturen meet, en hoe secuur is deze thermometer?

Hier de link naar de thermometer:
http://www.tuinmeubelen.nl/gourmet-check-thermometer?utm_source=beslist&utm_medium=price_comparison&utm_campaign=beslistnl_cpc&utm_content=discardeddefault

Ziet er toch best fraai uit voor 3 tientjes.

Alvast bedankt!

~Niels
 
heb deze meter niet zelf maar waarschijnlijk zit er een temperatuursensor in de punt voor de kerntemp. en een sensor in dat dikke deel voor de omgevingstemperatuur.

Mocht je genoeg hebben aan alleen de kerntemperatuur dan heb ik wel goede ervaringen met de Fantast van Ikea, ook handig als reserve meter voor dat geld.
 
Ik heb 'm zelf en het ding is prima. Het is precies zoals Camiel hierboven zegt. De punt prik je in je te bereiden product en het dikke gedeelte aan het eind van de probe is je omgevingsmeter.
Het duurt wel even voor de omgevingsprobe om correcte waarden door te geven, waarschijnlijk omdat het ding in een wat dikke behuizing zit. Dus je omgevingsprobe loopt altijd een klein beetje achter. Geef 'm dus een paar minuten voor je de schuiven van je Q bijstelt, omdat hij in het begin te koel lijkt.
Ik heb 'm nu ongeveer anderhalf jaar ofzo en hij blijft het maar doen, zelfs op zijn eerste setje batterijen. Er zit zelfs een timertje op, mocht je dat nodig hebben, maar persoonlijk gebruik ik dat nooit.

Als enige nadeel ervaar ik dat als je het temperatuur alarm instelt, dat je dan niet terug kunt. Dus als je een keer op 88 graden hebt ingesteld, moet je helemaal door naar het eind van de instelbare schaal (300+ meen ik), voor hij weer vanaf 0 gaat tellen.
 
Klinkt goed. Van dat soort kleinigheidjes als de temperatuur controller, achja, dat neem ik dan maar voor lief voor die 30 eurotjes.
 
El Fumarole zei:
Ik heb 'm zelf en het ding is prima. Het is precies zoals Camiel hierboven zegt. De punt prik je in je te bereiden product en het dikke gedeelte aan het eind van de probe is je omgevingsmeter.
Het duurt wel even voor de omgevingsprobe om correcte waarden door te geven, waarschijnlijk omdat het ding in een wat dikke behuizing zit. Dus je omgevingsprobe loopt altijd een klein beetje achter. Geef 'm dus een paar minuten voor je de schuiven van je Q bijstelt, omdat hij in het begin te koel lijkt.
Ik heb 'm nu ongeveer anderhalf jaar ofzo en hij blijft het maar doen, zelfs op zijn eerste setje batterijen. Er zit zelfs een timertje op, mocht je dat nodig hebben, maar persoonlijk gebruik ik dat nooit.

Als enige nadeel ervaar ik dat als je het temperatuur alarm instelt, dat je dan niet terug kunt. Dus als je een keer op 88 graden hebt ingesteld, moet je helemaal door naar het eind van de instelbare schaal (300+ meen ik), voor hij weer vanaf 0 gaat tellen.

Dat is bij de maverick precies hetzelfde dacht ik hoor.
Dus als dat het verschil is dan zou ik zeker zeggen:  doen!
 
Aan de andere kant heb je voor dat geld ook 3 Fantasten bij de ikea. En die doen precies hetzelfde, plus ??n...
 
El Fumarole zei:
Aan de andere kant heb je voor dat geld ook 3 Fantasten bij de ikea. En die doen precies hetzelfde, plus ??n...
Ja, maar kunnen de dome temp. niet meten (of i.i.g. niet, verbeter me als ik fout zit, boven de ca. 120 C)
 
Het zijn spitse probe(s) dus voor kern temperatuur
Ik weet niet of die goed de dome k?nnen meten.

En ze zijn natuurlijk niet draadloos h? en d?t is er juist zo plezierig aan.
 
mitch01 zei:
Het zijn spitse probe(s) dus voor kern temperatuur
Ik weet niet of die goed de dome k?nnen meten.

En ze zijn natuurlijk niet draadloos h? en d?t is er juist zo plezierig aan.
Het gaat er niet om wat voor vorm ze hebben, maar wat het bereik is. Ik gebruik al jaren spitse probes, ook voor de pit. Werkt prima, zolang je ze maar niet te heet laat worden.
Verder is de ODC gourmet check ook niet draadloos.
 
El Fumarole zei:
mitch01 zei:
Het zijn spitse probe(s) dus voor kern temperatuur
Ik weet niet of die goed de dome k?nnen meten.

En ze zijn natuurlijk niet draadloos h? en d?t is er juist zo plezierig aan.
Het gaat er niet om wat voor vorm ze hebben, maar wat het bereik is. Ik gebruik al jaren spitse probes, ook voor de pit. Werkt prima, zolang je ze maar niet te heet laat worden.
Verder is de ODC gourmet check ook niet draadloos.
Ik wou hem in eerste instantie om te gebruiken i.p.v. de thermometer op de deksel om de afwijking te voorkomen.
Maar ik moet toegeven, als je bijvoorbeeld PP of andere langdurige low&slow sessies gaat doen, is het weinig ideaal om ieder half uur bij de Q te kijken of de temperatuur nog goed is, dus misschien toch maar een draadloze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan