Laatste 2020 BBQ sessie moest toch echt even gedaan worden met een mooie homp vlees! 2 kilo short ribs van Ierse afkomst
Na het trimmen van de ribs heb ik deze een nacht van te voren in een Cacao / Koffie rub, deze is grotendeels afgeleid van de koffierub op Noskos z'n blog met een eigen twist.
Ingrediënten van de rub:
- 3,5 theelepel Zeezout
- 2,5 theelepel Cacao
- 2,5 theelepel gemalen Koffiebonen
- 2 theelepels Bruin Basterdsuiker
- 1,5 theelepel gerookte Paprikapoeder
- 1 theelepel Cayennepeper
- 1/2 theelepel Knoflookpoeder
- 1/2 theelepel Uienpoeder
- 1/4 theelepel gemalen Korianderblad
- 1/4 theelepel Kurkuma
Met een handje vol geweekte snippers van whiskey vaten en 2 blokjes Hickory heb ik de ribs mooi indirect laten garen voor 3 uur op 100 graden tot deze 70 graden kern aangaf. Toen de Texas Crutch toegepast tot 95 graden kern. Even laten uitdampen en toen de koelbox in voor paar uur aangezien de short ribs nogal eerder klaar waren dan gedacht.
Met een sidedish van verschillende aardappelen, gegrilde groente, aangepaste coleslaw van rode kool met spinazie en homemade BBQ saus was het een prima afsluiter van het jaar!
Beste wensen mensen
Verstuurd vanaf mijn CPH1931 met Tapatalk
Na het trimmen van de ribs heb ik deze een nacht van te voren in een Cacao / Koffie rub, deze is grotendeels afgeleid van de koffierub op Noskos z'n blog met een eigen twist.
Ingrediënten van de rub:
- 3,5 theelepel Zeezout
- 2,5 theelepel Cacao
- 2,5 theelepel gemalen Koffiebonen
- 2 theelepels Bruin Basterdsuiker
- 1,5 theelepel gerookte Paprikapoeder
- 1 theelepel Cayennepeper
- 1/2 theelepel Knoflookpoeder
- 1/2 theelepel Uienpoeder
- 1/4 theelepel gemalen Korianderblad
- 1/4 theelepel Kurkuma
Met een handje vol geweekte snippers van whiskey vaten en 2 blokjes Hickory heb ik de ribs mooi indirect laten garen voor 3 uur op 100 graden tot deze 70 graden kern aangaf. Toen de Texas Crutch toegepast tot 95 graden kern. Even laten uitdampen en toen de koelbox in voor paar uur aangezien de short ribs nogal eerder klaar waren dan gedacht.
Met een sidedish van verschillende aardappelen, gegrilde groente, aangepaste coleslaw van rode kool met spinazie en homemade BBQ saus was het een prima afsluiter van het jaar!
Beste wensen mensen
Verstuurd vanaf mijn CPH1931 met Tapatalk