BasBQ
Beef en Steak

Oudejaars Pulled Pork

 
 
 

ZBBQZ

Stoker
Berichten
304
Het was weer een prachtig BBQ jaar en de teller staat ver over de 100 keer (waarvan eigenlijk er maar een aantal echt zijn gebeurd  ;)

Net als vorig jaar is het op oudejaarsdag weer tijd voor een PP.

Gisteren de voorbereidingen getroffen. Procureur van ruim 2,6 kilo zonder bot. Dat bot waar nog voldoende vlees op zit gaar ik er los naast.

Gisterenavond:

mobile.95l4ucz.jpg


mobile.968rslx.jpg


mobile.97sku4r.jpg


mobile.983yuui.jpg


mobile.86m7uzo.jpg


mobile.87ifu4g.jpg






Gisteren had ik ook de Q alvast voorbereid. Half 7 ging de wekker. Ik moet zeggen dat ik voor mijn werk een stuk meer moeite heb om uit bed te komen  :p

Ik ga het wel bekende wedstrijd recept van Noskos gebruiken. Als rookhout gebruik ik Kersen en een stukje appel.

De foto's spreken voor zich:

mobile.994ouj4.jpg


mobile.100vjueq.jpg


mobile.90oduqf.jpg


mobile.101qjumo.jpg


mobile.1026pulh.jpg


mobile.923cuan.jpg


mobile.10484upg.jpg





Update van de Glaze:



mobile.105jkuo2.jpg


mobile.106f1sw9.jpg




Update inpakken:

mobile.109r5uow.jpg





Ook heb ik gelijk het vlees van de botten afgehaald. Dit meng ik straks door de rest van de PP als ik die ga pullen. Lekkere bark en goede smaak zo rond het bot.


mobile.107lpukb.jpg


mobile.108dcsyg.jpg





Gisteren aan het eind van de middag rond 4 uur was de PP gaar. Ik heb het vocht afgegoten in een bakje en de PP in zijn originele folie jasje in een kleine piepschuim box gelegd. Vervolgens hebben we bij vrienden de boel opgegeten. Het was heerlijk en we hebben een super gezellige jaarwisseling gehad.

mobile.110jrum3.jpg




Nog snel een foto van het eindresultaat weten te maken. Heel raar, bij PP schieten die laatste foto's er een beetje bij in  :p

mobile.111cksz7.jpg






Bedankt voor het kijken en een gelukkig 2015!

Z.
 
dat gaat bij jullie wel lukken zo te zien, jullie ook
 
Mag ik bij je eten??
 
Terug
Bovenaan Onderaan