BasBQ
Beef en Steak

Ossobuco uit de DO op herhaling

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Er lagen nog wat schenkels in de vriezer die er om vroegen om in de ossobuco te verdwijnen...
Vorige week van wat koper een driepootje in elkaar geknutseld, die ik bij deze ook mooi kon uitproberen. Tevreden met het resultaat!

Recept van Jappert gebruikt: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/nederlandse-ovens/ossobuco/, dus alleen de plaatjes:

73uHEfe.jpg


CV4xGHl.jpg


TRmnwC0.jpg


Axku1qt.jpg


y4xeOVG.jpg


En het is al weer donker geworden:

wrIrfaN.jpg


Tagliatelle erbij:

VHysOFT.jpg


FlNmsxH.jpg


En de verplichte close-up  ;):

AiNStQd.jpg
 
Ceriel, Kunstenaar! Wat een gave opstelling, wat een prachtig bordje!
 
Damn wat ziet dat er lekker uit zag! Oo de to do!
 
ziet er HMmmmmmmm lekker uit
 
Voegt het open vuur bij dit soort gerechten trouwens nog veel toe aan de smaak tov een gasfornuis trouwens? Of doe je het gewoon omdat het kan en leuk is? :)
 
pip zei:
Voegt het open vuur bij dit soort gerechten trouwens nog veel toe aan de smaak tov een gasfornuis trouwens? Of doe je het gewoon omdat het kan en leuk is? :)
Eigenlijk gewoon omdat het kan... en het was heerlijk weer om buiten met vuur te spelen!
Ik vind de DO wel beter te controleren boven een open vuur tov briketten, zeker met stoofpotten.
 
beterwordthetniet Ceriel, beterwordthetniet
 
heerlijk om zo buiten te kokkerellen, ziet er weer prima uit
 
heel mooi gedaan, ziet er echt top uit!
lijkt me heerlijk.
 
Wij hadden hem tweede kerstdag. Is bij ons ook een blijvertje!
 
Ongelooflijk. Ik weet echt niets meer te zeggen. Zodra ik dit soort dingen zie, schieten bij mij alle woorden tekort. De smakelijke kost, de gezelligheid van het koken van een smakelijke stoofpot boven een knappend vuur, de ambachtelijkheid van de beelden, hier hoeft een mens helemaal niks aan toe te voegen. Of, om met de woorden van vrouwe Dominique te spreken: he-le-maal niks.
Dit is iets om met een mond vol tanden gade te slaan, om vol verbijstering zwijgend te bewonderen of om, als je het zelf gemaakt hebt, stil van te genieten, zonder woorden, zonder afleiding. Heerlijk.
Dat moest ik echt even kwijt.
 
El Fumarole zei:
Ongelooflijk. Ik weet echt niets meer te zeggen. Zodra ik dit soort dingen zie, schieten bij mij alle woorden tekort. De smakelijke kost, de gezelligheid van het koken van een smakelijke stoofpot boven een knappend vuur, de ambachtelijkheid van de beelden, hier hoeft een mens helemaal niks aan toe te voegen. Of, om met de woorden van vrouwe Dominique te spreken: he-le-maal niks.
Dit is iets om met een mond vol tanden gade te slaan, om vol verbijstering zwijgend te bewonderen of om, als je het zelf gemaakt hebt, stil van te genieten, zonder woorden, zonder afleiding. Heerlijk.
Dat moest ik echt even kwijt.
Dank je Jeroen.... :blush:
Ik vond het eigenlijk voornamelijk voedzaam  =))
 
Terug
Bovenaan Onderaan