BasBQ
Beef en Steak

Opzet Kamado voor Low & Slow

  • Onderwerp starter SmokedSalmon
  • Startdatum
S

SmokedSalmon

Gast
Ik heb vorige week eindelijk mijn grote Kamado binnen gekregen alleen nu is mij niet helemaal duidelijk hoe het hier binnenin op te bouwen(voor low en slow). Ik heb:

Vuur basket
Keramische ring 10 cm
Keramisch hitteschild
Rooster
Triangle achtig ding(lijkt mij een steun voor pizzasteeen)

Is het basket>ring>hittschild> triangle>Rooster
of
Basket>hitteschild>ring>rooster?
 
Het lijkt mij de onderste, aangezien de triangel voor pizza is.
 
Basket, ring en dan de rest, zo is het althans bij de BGE, zal in een kloon niet veel anders zijn denk ik anders zit je vlees wel heel dicht op de kolen.
 
noskos zei:
Basket, ring en dan de rest, zo is het althans bij de BGE, zal in een kloon niet veel anders zijn denk ik anders zit je vlees wel heel dicht op de kolen.

De positie vlees>kolen verschilt niet zoveel. Het is de positie van het hitte schild is het grootste verschil bij de bovenste ong. 15/16cm boven de kolen of 7/8cm boven de kolen bij optie 2.

Als ik het hitteschild bovenin plaats en ik gebruik de triangle niet dan licht het rooster bovenop het hitteschild wat mij niet correct lijkt.
 
Ik heb het draadje even afgesplitst dan is het later beter terug te vinden.

Wat foto's zou alles wat duidelijker maken.
 
Frits zei:
Ik heb het draadje even afgesplitst dan is het later beter terug te vinden.

Wat foto's zou alles wat duidelijker maken.

ik zal vanavond even wat foto's maken en posten.
 


Hier zit het hitteschild tussen de firebasket en de keramische ring


Hier zit het hitteschild bovenop de keramische ring maar om toch afstand te krijgen tussen het hitteschild en het rooster zal ik de triangle moeten gebruiken
 
volgens mij klopt de laatste opstelling, misschien kan je de afstandhouder ook nog andersom proberen.
 
zo istie goed :) bij mn eerste kamado, de kamadojoe werkte het ook zo. Wil je pizza bakken dan leg je de warmtereflector er op en daar bovenop je pizzasteen
 
En zo kun je ook nog een lekbak kwijt onder je rooster. En anders moet je ook telkens de ring eruit tillen, niet echt de bedoeling. Als je dan van indirect naar direct gaat zit je met een hete ring die je eruit moet halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan