BasBQ
Beef en Steak

Opbergen van je BBQ spullen

 
 

Bospony

Vuurmaker
Berichten
58
Beste mede BBQ'ers

Aangezien ik nog maar een nieuweling ben mbt het (een poging wagen tot) serieus BBQ'en. Heb ik een vraag.
Hoe kun je nu het beste al je spullen voor de BBQ opbergen.

Even een korte situatieschets, ik heb niet zo een hele grote tuin, opzich geen probleem uiteraard. De garage zit niet aan huis vast.
Heb in mijn tuin een tuinhuisje staan zonder afdak(tuinhuisje is verder niet gigantisch groot), BBQ(kamado) staat dus buiten.

Op dit moment heb ik mijn spullen in het tuinhuis staan, echter is dit niet verwarmd, en kan er dus vocht in en wordt het er in de zomer erg warm.
Is dit een probleem voor de kolen(deze heb ik momenteel gewoon in de zak zitten welke ik wel gewoon zo goed mogelijk probeer te sluiten).

Waar laten jullie alle accesoires, zoals bijvoorbeeld de platesetter, je tangen, pizzasteen, aanmaakwokkels, rookhout etc?

De kolen, kunnen die in de zak blijven zitten, of is het bijvoorbeeld verstandiger om van die opbergboxen met deksel te kopen waar je ze in doet?

Aangezien ik wat beperkt in de ruimte zit, dacht ik, laat ik hier eens vragen, er zijn vast wel mensen hier met de zelfde "problemen".

Chris
 
Ik heb buiten een meubel staan onder een afdak. Hierin bewaar ik de meeste spullen. De electronische spullen als een igrill en dergelijk, bewaar ik binnen.
Houtskool ligt gewoon buiten onder het afdak, daar is het net zo vochtig als in een niet ge?soleerd enkel steens tuinhuis of garage.
Dit heeft bij mij nog nooit problemen gegeven.


Ps, mijn haardhout ligt ook alleen onder een afdak
 
Mijn ei staat buiten onder een afdak met platesetter, tangen  etc. Mijn roosters, kolen etc staan in een onverwarmde maar wel droge garage. Geen enkel probleem al jaren.
 
De hardware droog en schoon zonder directe neerslag. Stapel kratten van 60x40, daar passen de meeste spullen in. Mijn BBQ kruiden gaan rond oktober naar binnen in een afgesloten krat met deksel. Houtskool doe ik altijd in zo'n plastic rolkrat die ook onder het bed kan en blijft ook buiten.
 
Ik heb mijn Q in een klein hokkie staan met een doek erover zodat het wat schoner blijft. Mijn kolen en briketten liggen in de niet verwarmde schuur.
Merk wel dat als het erg vochtig is in de schuur dat het brandstof wat meer rookt in eerste instantie (in ieder geval voor mijn gevoel) en gereedschap ligt ook in de schuur.

Met een beetje geluk wordt er dit jaar een afdak gebouwd (eindelijk heb ik moeders de vrouw weten te overtuigen dat het erg handig is als er een afdak komt, dus dan komt het lekker daar te staan.


Weber GBS 57
Rookton Albatros
 
Mijn tangen en pizzastaan ect liggen in de BBQ onder het deksel. De kloen in de zak er naast. Die dan weer in de schuur staan.

Igrill heb ik dan weer binnen.
 
Ik heb mijn houtschool buiten onder het afdak staan maar wel in zo'n plastic bak waar je normaal winters je tuinstoel kussens in opbergt, deze zijn redelijk water dicht,houdt het houtschool wel in de papieren zak die neemt ook altijd nog wat vocht op.
Het houtschool blijft kurkdroog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan