BasBQ
Beef en Steak

Op voor nieuw stickertje ( BCC)

 
 

Superjohn

Stoker
Berichten
357
Ff een mooi beter leven kippie gescoord bij de bij de Makro


Gezien de tijd in een Smoke House All Purpose BBQ rub gezet, voor de frisse touche op een blikje Radler geplaatst en speciaal voor de buren JD rookhout.



En de dame kan er op



Het idee is om de Primo naar 130-140 graden te brengen en bij een kern temperatuur van ca 65 graden vol gas te geven voor een mooi buiten kantje bij de te berijken kern temp van .ca 71 graden..

Dat is de theorie dus  :D

 
De praktijk temp redelijk onder controle:



maar aan het eind ff snel de temp omhoog werkte niet...kern temp liep bijna net zo hard op als temp bbq.

bij 80 graden kern er toch maar afgehaald...even late rusten en daar na aan vallen


en hij was prima...niet top. :blush:



met name de rub viel me tegen.....te grof! dan een hap pittig/paprika dan weer zoet als of je de korrels suiker voelt....wat mij betreft niet in balans.

doet natuurlijk niets af aan het vakmanschap waar mee deze BBC is bereid  :D

Toch gaat de volgende volgens het basis recept: koop een kip en een sixpack bier, kruid de kip, drink het eerste biertje half op, zet de kip er op en zet hem op de bbq, drink de andere 5 op en je kip is klaar........nix nie iGrill2  :) 

 
Thx!
 
Lekker kippetje, gefeliciteerd met je Tokkie.
 
Welkom ! Tokkie master!
 
Gefeliciteerd. Ziet er goed uit
 
gefeliciteerd met je tokkie. Wat ik nog wel eens doe is de rub nog een keer door een mortier heen halen, dan wordt hij net wat fijner en beter verdeeld.
 
Superjohn zei:
Toch gaat de volgende volgens het basis recept: koop een kip en een sixpack bier, kruid de kip, drink het eerste biertje half op, zet de kip er op en zet hem op de bbq, drink de andere 5 op en je kip is klaar........nix nie iGrill2  :) 
Mooi strijdplan :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan