BasBQ
Beef en Steak

Op reis voor de Koreaanse Pulled Pork

 
 
 
 

Sjerome

Stoker
Berichten
324
Ik had hier op het forum al een paar keer de Koreaanse pulled pork voorbij zien komen. Omdat we vandaag eters kregen leek met dit leuk om te testen. Dat idee was gistermiddag opgekomen dusssss...

Gisterenavond op zoek naar gochujang, kimchi en een stuk procureur. Gelukkig de Makro in Nijmegen was nog open, geen probleem zou je denken. Echter de procureur was op, en er was ook niets meer op voorraad. Ook geen gochujang. Gelukkig was er een toko in de buurt, waar genoeg gochujang aanwezig was. Mijn mandje vol geladen met wat biertjes, sake, kimchi, stoombroodjes en gerookte paprika. Toen snel naar de Makro in Duiven of daar nog wat vlees lag anders was het een race tegen de klok om naar Best te rijden. Gelukkig was er genoeg op voorraad. Thuisgekomen heb ik de procureur getrimd en ingesmeerd met de saus en weggelegd in de koeling. Dat scheelt wel in de behandeling. Geen injectievloeistof maken, injecteren, rubben en inpakken.

Vanmorgen om 7 uur ging de wekker, en heb ik de na een bakkie sap van Satan, (voor meer info google op Ronald Goedemondt) de bbq aangezet. Het vlees rook al lekker. De eerste 5 uur had ik er geen kind aan. Ik heb ondertussen de sausjes kunnen maken. Deze bleken achteraf wel belangrijk te zijn voor de balans, want wat was die bbq saus op zich heet 🥵.

Na de eerste 5 uur, heb ik nekje nog een uurtje of 5 laten liggen. Bij de 95 graden en een geslaagde priktest heb ik het vlees even laten uitdampen om vervolgens diep weg te stoppen onder een laag dekens in een tempex doos.

Vanavond hebben we de bordjes opgemaakt, een wit stoombroodje opgebouwd met white saus, pulled pork, kimchi, kimchi mayo, en 2 komkommer schijfjes. Op het bordje nog wat zoetzuur, daarnaast een kommetje bouillon met mie noodels en een Thais biertje.

Het resultaat was super, niet te vergelijken met de "normale" pulled pork, een hele ander smaakbeleving.

@noskos bedankt voor het recept!

IMG_0178.jpeg



IMG_0182.jpeg


IMG_0199.jpeg
 
Wat een mooi reisverhaal, het resultaat mag er wezen.
 
een procureur met een hoop kilometers voorafgaande zeg..
gelukkig (zo lijkt) was het wel alle moeite waard!
 
Geweldig. Dit zijn de mooiste.
 
Geweldig. Laat het lekker smaken.
 
Je bent effe onderweg maar het resultaat mag er zijn
 
Is stiekem mijn favoriete PP op dit moment. Mooi dat hij bij jullie ook in de smaak viel!
 
Nog enkele bitterballen voor vandaag en als extraatje Koreaanse kipvleugeltjes met white saus
 
Terug
Bovenaan Onderaan