BasBQ
Beef en Steak

Op hout bereide zalm met jeneverbessen en bosvruchtenlaagje (Steven Raichlen)

 

eamesz

Kooltjesharker
Berichten
188
Hoi iedereen,

Vanmiddag mijn eerste "echte" bijdrage (even los van mijn Conchita Wurst in de grillmarks afdeling).

Steven Raichlen's "Op hout bereide zalm met jeneverbessen en bosvruchtenlaagje).

Allereerst een stuk of 5-6 jeneverbessen met lemon/pepper mengsel gemalen in de mortier.


Toen de, helaas uit de diepvries komende Aldi, zalmmotten voorzien van deze laag kruiden.


Het cederhouten plankje ligt alweer een uurtje of twee in gewoon leidingwater. Jip en Janneke zorgen voor het duikbooteffect.


Het bosvruchten prutje welke straks boven op de zalm komt.











Tsja, wat zal ik eens zeggen.....

De zalm was bijzonder lekker, iets te medium (55C), maar dat wilde de vrouw graag. Rooksmaak aanwezig, maar vanwege te weinig kooltjes te weinig schroei/rook, dus volgende keer minder gierig! De bosvruchten vond ik erg lekker (Deja-Vu Ikea gehaktballetjes met veenbessen/cranberries..), pasta, asperges en Hollandaise saus ook top.

Morgen opnieuw, maar dan volle bak briketten!!


Gr. Erwin
 
Mooie run, als je deze bijdrage onder steven&me plaatst heb je ook meteen je eerste steven&me gemaakt. S&M is onze maandelijkse uitdaging waar we collectief een recept van Steven Raichlen maken. Bij 10 runs krijg je de bronzen steven badge, bij 25 de zilveren en bij 50 goud. Ik kan je vertellen dat het erg leuk & verslavend is om mee te doen.
 
Hi Structor,

Ik heb meteen een post gedaan in de Steven & Me en mijn handtekening aangepast!!

Bedankt voor de goede tip, ik wil ook stempels of stickers van de juffrouw!!!!!

Gr. Erwin
 
Het heeft dus echt top gesmaakt. Morgen meer op het rooster!!!
 
Lekker hoor!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan