BasBQ
Beef en Steak

Op de Camping!

wjans

Tondelzoeker
Berichten
11
Wij zijn voor bij onze tent aan het kijken naar mogelijkheden om buiten eten te bereiden. We zijn in de basis geïnteresserd in een Skotelbraai omdat die zoveel mogelijkheden zou hebben. Maar ik vraag me af of ik daar fatsoenlijk op kan BBQ'en. Gaan die dingen wel dicht? Of verschilt dat per model? Of moet ik daar niet teveel van verwachten?

Het grote voordeel is de veelzeidigheid. Alternatief zou de Weber Go Anywhere zijn. Maar die op kolen zie ik niet echt zitten. Dan moet je veel meer meenemen zoals de kolen zelf en niet op iedere camping mag je BBQ'en met kolen. De gas versie zou wel interessant kunnen zijn, maar het nadeel is dat je beperkt bent tot de BBQ alleen terwijl de skotelbraai meer opties geeft.

Thuis heb ik mijn Weber Mastertouch welke we net leuk aan het verkennen en leren kennen zijn. Nu iets voor de camping...

Hoe kijken mensen hier tegenaan? Ben heel nieuwsgierig naar tips over dit onderwerp.
 
Niet geheel neutraal zou ik kiezen voor de WGA. Bijna overal verkopen ze wel kolen ( je kan eventueel een stuk of 40 Ecobrasa briketten meenemen - is een mooi vlak pakket) Je hebt alle barbecue spullen bij elkaar en er bijna geen gerecht wat je niet op de WGA kan bereiden. De temperatuur is prima te regelen, de barbecue staat een eindje van de grond af en er zit een handig handvat aan. Totale pakket neemt niet veel ruimte in en kost niet zoveel in vergelijking met een mini-ei. Had ik al gezegd dat ik een lichte voorkeur heb voor een WGA?
 
Dit is mijn opstelling dit jaar, voor nood heb ik ook nog een 47 in de disselbak van de caravan ;)
Landen/ campings waar ik niet mag bbq’en ga ik gewoon met een boog omheen

1E865A7A-7358-42DF-8FA6-AFA9CD220BD6.jpeg
 
Zelf ben ik groot fan van de WGA. De camping zoek ik uit dat er gebarbecued kan worden 😉.
Grote voordeel is dat je bijna alle bbq benodigdheden in de WGA kan stoppen, dat scheelt weer ruimte.
 
Bij mij gaat 100% de wga op kolen mee .
Gelukkig is het op onze camping geen probleem in Duitsland. 😄
 
Even los van dat een WGA mijn voorkeur heeft, met een skottelbraai ben je toch aanzienlijk meer ruimte kwijt dan met een WGA? Een WGA heeft binnenin bergruimte, een skottlebraai met die poten en ronde plaat…:unsure:
 
Even los van dat een WGA mijn voorkeur heeft, met een skottelbraai ben je toch aanzienlijk meer ruimte kwijt dan met een WGA? Een WGA heeft binnenin bergruimte, een skottlebraai met die poten en ronde plaat…:unsure:
Moet eerlijk zeggen dat ik de skottelbraai een super apparaat vind en on misbaar op de camping.
Maar als vervanging van het gasstel en zeker niet een bbq .
Ze gaan daarom alle 2 mee 😄
 
Dank je voor de reacties! De voorkeur is duidelijk. ;)

Ik heb nog wel wat twijfels over die kolen. Ik meen dat Frankrijk daar een probleem mee is, maar dat moet ik nakijken. Ik heb in ieder geval weer even stof tot nadenken!
 
De Carrefour verkoopt ze gewoon. Zou toch vreemd zijn als je ze daar niet kan krijgen?

 
De Carrefour verkoopt ze gewoon. Zou toch vreemd zijn als je ze daar niet kan krijgen?

Ik bedoel dat je daar op veel campings geen kolen mag gebruiken. Alleen gas. Gaat niet om de verkrijgbaarheid. ;)
 
Indirect BBQ'en kan zonder problemen neem ik aan op de WGA?

En Low en Slow? Ik heb dit tot nu toe nog maar een paar keer gedaan en dan een slang gemaakt van de briketten aan de buitenkant van het BBQ rooster. Dit in mijn Mastertouch. Is hier voldoende ruimte voor in de WGA?
 
Indirect BBQ'en kan zonder problemen neem ik aan op de WGA?

En Low en Slow? Ik heb dit tot nu toe nog maar een paar keer gedaan en dan een slang gemaakt van de briketten aan de buitenkant van het BBQ rooster. Dit in mijn Mastertouch. Is hier voldoende ruimte voor in de WGA?
Gaat prachtig op de WGA. Laatst voor het eerst geprobeerd op deze bbq en was verrast hoe goed de temperatuur te regelen valt. Was dan wel met de "minion" methode, dus kolen aan 1 kant.
 
Wel, WGA is besteld. Ik moet nog kijken voor een kleine starter (heb nu alleen de grote van Weber) en handschoenen (heb ik ook nog niet, lijkt me bij de WGA nog wat relevanter).

Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen. Volgende punt is leuke recepten die op de camping te doen zijn. Tijd genoeg, maar mag niet te complex zijn. Heb hier en daar al wat gevonden, maar tips zijn welkom!

Dank je voor alle hulp!
 
Als je een starter heb kan je er ook minder in doen if ligt dit aan mij
Ik vraag me af of dat goed past met de grote starter. Ik begreep ook dat het lastig werkt met aansteken als je weinig briketten in de grote starter aansteekt.

Maar misschien wel het belangrijkste voor mij, ik moet erg opletten met volume. We gaan met de tent en hebben slechts zeer beperkt ruimte. Hoe kleiner hoe beter in ons geval!
 
Ik heb wel eens iets voorbij zien komen over een bestek mandje van de Ikea te gebruiken als briketten starter voor de wga, die zijn nog iets kleiner.
 
Handschoenen: zou even kijken voor lashandschoenen. Scheelt in prijs.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Wat recepten betreft kun je er alles op maken. Vorig jaar heb ik er zelfs appeltaart op gebakken en pizza's gaat ook perfect
 
Terug
Bovenaan Onderaan