BasBQ
Beef en Steak

Oosterse pork belly burnt ends en ...

kim

Sprokkelaar
Berichten
32
Afgelopen zaterdag gaf ik een Nieuwjaarsborrel aan een klein gezelschap als dank voor het afgelopen (werk)jaar. Een goede reden om weer lekker die bbq aan te steken. 😉

We begonnen met een lekkere champagne, kaasje met truffel.. Helaas geen foto van.

De dag van te voren heb ik een halve buikspek in blokjes gesneden en gemarineerd met ketjap, basterdsuiker, soja, honing, sesamolie, chillivlokken en knoflook.

20240106_141955.jpg


Vervolgens indirect, 120 graden en zo een hele dikke 2 uur verder.. in een braadslede met basterdsuiker, boter en mijn favoriete sausje, de royal imami van saus guru. Afgedekt met folie nog een dikke 1,5 uur terug.

20240106_164845.jpg


Vervolgens heb ik edamame boontjes, taugé en een lente uitje bereid in de skillet met royal umami. De burnt ends uitgepakt, bordje opgemaakt en nog wat sesamzaadjes erbij.

AirBrush_20240107233513.jpg


Een lekkere wijn erbij..

20240106_185939.jpg


Bbq gereedmaken voor direct gebruik en flink de temperatuur opvoeren.

20240106_193124.jpg


Omdat het gerechtje toch behoorlijk vullend was, had ik besloten om het volgende gerecht enigzins wat te verminderen in omvang. Helaas voor het zicht, maar fijn dat we er vandaag nog van konden eten 😋

20240106_181833.jpg

20240106_194113.jpg


Mijn eerste keer 'bavette' en wat wassie goed!

20240106_195549.jpg


20240106_194643.jpg


Kruidenboter volgens het recept van Noskos erbij en smullen maar!

Fijne avond!
 
Laatst bewerkt:
Lekker man!

Ik hou wel van jouw verhaaltjes Kim.
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Dat is nog een een mooi begin van het nieuwe jaar en een heerlijk bedankje voor het afgelopen jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Dat ziet er allemaal erg lekker uit!
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Jammie jammie, ik heb eens Aziatische ribfingers gemaakt op een bedje van edame, maar deze mag er ook wezen. 😋😋
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Mooie opmaak met de boontjes en taugé. Die moet ik onthouden.
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
We zijn toch allemaal barbecuers hier...

3225971.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bavette ziet er echt geweldig lekker uit! Burned ends vind ik normaal wel iets te heftig maar deze combinatie zou ik er zeker wel één van willen proeven.
 
what can I say......😋😋😋
pure verwennerij
 
Kim, ziet er toppie uit.
Je gasten boff3n maar met je.
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Terug
Bovenaan Onderaan