Beef en Steak

Oosters buikspek en Stoofvlees met pompoen, koffie en chocolade

Sabine

Stoker
Met dit weer kun je toch niet anders dan de Q aantsteken!
Voor de verandering gisteren al goed voorbereid; stoofvlees en buikspek bij de Sligro gehaald en het buikspek in een lekkere marinade gezet.
Vanmorgen al vroeg de Bastard aangestoken en op laten warmen tot 130 graden.

IMG_5044.jpeg

Gestart met de voorbereidingen van het stoofvlees; snijden, kruiden, ui en pompoen snijden en het vlees aanbakken.

IMG_5045.jpeg

Daarna moesten alle lekkere smaakmakers waaronder een donker trappist biertje en een dubbele espresso, erbij (linkje naar het recept staat onderaan) Het geheel op het rooster met de deksel erop lekker laten pruttelen.

IMG_5046.jpeg

Het buikspek kreeg naast de marinade nog een dry rub voor extra smaak. De rub zelf gemengd en nadat het buikspek uit de marinade was en wat was uitgelekt deze erop gestrooid. Toen mocht hij naast het stoofpotje op het rooster.

IMG_5047.jpeg

En vanaf toen was het geduld hebben en af en toe roeren of de temperatuur checken.
Van de overgebleven marinade heb ik met wat extra ingrediënten (Honing, donkere soja, sesamolie en wat oestersaus) een glaze gemaakt waarmee ik het spek een paar keer heb ingesmeerd. Bij ongeveer 85 graden was hij mooi zacht en mocht er af.

IMG_5048.jpeg

De stoofpot heeft nog wat staan pruttelen, maar toen was het vlees zacht en mocht het scheutje balsamico, wat peper en de chocolade erbij.
Het ruimt hier inmiddels heerlijk en ik ga zo eens kijken wat vanavond gaan eten en wat een lekker maaltje voor barre tijden wordt ;)

IMG_5049.jpeg

Laatst bewerkt:
Mooi bordje! 🤩

Heerlijk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wow, dat is een mooi bordje geworden!

Lekker hoor

Terug
Bovenaan Onderaan