Beef en Steak

Oosterijkse Brathendl

 
 
 

DeGoudenSnor

Kooltjesharker
Berichten
126
Met dertig graden buitentemperatuur zat ik toch met me gedachten op de oosterijkse ski pistes en dan in zo een lekkere skihut waar ze halve hendl verkopen

Dus ik dacht ik ga dit is proberen na te maken

Eerst de kip van 1,5 kg ingesmeerd met 20 gram zout en on afgedekt in de koelkast gezet voor ongeveer 20 uur

Dan een mengsel gemaakt
1 1/2 tlp zonnenbloem olie
2 tlp paprika poeder
1 tlp thijm
1 tlp knoflookpoeder
1 tlp uienpoeder

En hier de kip een kwartiertje voor het grillen mee ingesmeerd

Dan misses hendl op het spit gerijgd en op de bbq laten draaien

Begonnen met een druipbakje maar omdat ik benieuwd was hoe het zou uitpakken zonder heb ik deze snel weg gehaald

Resultaat was lekker
Een lekker neipa erbij niet echt oosterijks maar dat nemen we voor lief

Volgende keer nog iets hogere temperatuur op het laatst voor meer krokante huid denk ik

Thyphur sync gold geweldige thermometer
Iedereen was weer tevreden
20260618_211643.jpg
20260618_211640.jpg
20260618_213015.jpg
20260619_150752.jpg
20260619_163947.jpg
20260619_171304.jpg
20260619_180028.jpg
20260619_200525.jpg

Bekijk bijlage 86564
20260619_190611.jpg
20260619_191630.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Zo, da's een beste wrap geworden!
 
Niets mis met een chick on spit. 😋
 
lekker man! Al tijdje niet meer gehad een kip aan spit. Die wrap is ook smakelijk uit de kluiten gewassen 👌🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan