BasBQ
Beef en Steak

Ook maar even voorstellen

Moink

Tondelzoeker
Berichten
4
Beste allemaal,

naar goed gebruik zal ik me ook maar eventjes voorstellen.
Mijn echte naam is Arjan, getrouwd en twee kinderen en een grote achtertuin.
De naam Moink, komt natuurlijk van de befaamde Moinkball's (en nu ik dit schrijf heb ik bedenkingen over de keuze van deze nickname).

Op dit moment ben ik alleen nog in het bezit van de meest basic Weber, maar loop elke keer zo hard tegen de beperkingen aan als ik echte gerechten wil maken of meerdere eters heb.

Nu ben ik me dan ook aan het ori?nteren op en kamado, waar de weegschaal door lijkt te slaan naar een Bastard. Hopelijk gaat het forum een beetje helpen in deze keuze, maar eerst maar eens goed inlezen.
 
Beste Arjan van harte welkom bij het genootschap en veel lees plezier hier.
Je zal hier de meest vreemde Nicknamen tegenkomen dus wat dat betreft is dat niet zo raar.
Welke Weber gebruik je nu?
Is overigens een prima BBQ, ik heb er zo'n kleine 20 jr. met heel veel plezier mee gedaan en van alles op gemaakt en als hij niet door z'n pootjes gezakt was (da's wel wat zwakjes moet ik toegeven) had ie nu nog gestaan.
Veel succes met je speurtocht naar een kamado je vind hier vast wel veel tips (even een gerichte vraag) want er zijn bij het genootschap veel gebruikers van deze toestellen. ;)
 
Hoi Arjan,
welkom bij het Genootschap.
Officieel is MOINK met hoofdletters ;) :D
 
Moink zei:
...
maar loop elke keer zo hard tegen de beperkingen aan als ik echte gerechten wil maken of meerdere eters heb.
...
Welkom hier!
Welke beperkingen? Ruimte op je rooster bedoel je?
Daar kan je bij een kamado anders ook last van hebben hoor ;-)
 
Arjan, welkom bij het genootschap.
 
Zaagmans zei:
Moink zei:
...
maar loop elke keer zo hard tegen de beperkingen aan als ik echte gerechten wil maken of meerdere eters heb.
...
Welkom hier!
Welke beperkingen? Ruimte op je rooster bedoel je?
Daar kan je bij een kamado anders ook last van hebben hoor ;-)

Ruimte is inderdaad ??n ding, maar op temperatuur houden is een andere.
Afgelopen weekend een winter BBQ gehouden en wilde onder andere Pulled Beef maken, maar ik kreeg de temperatuur gewoon niet constant. Uiteindelijk de oven in en het laatste uur weer retour Weber. Het smaakte prima (althans, iedereen was laaiend enthousiast), maar helemaal de bedoeling was het natuurlijk niet. De andere gerechten gingen uiteindelijk wel goed, maar die hoefden dan ook maar 20 minuten.
 
Hans zei:
.......
Welke Weber gebruik je nu?
Is overigens een prima BBQ, ik heb er zo'n kleine 20 jr. met heel veel plezier mee gedaan en van alles op gemaakt en als hij niet door z'n pootjes gezakt was (da's wel wat zwakjes moet ik toegeven) had ie nu nog gestaan.
.......

Ik heb zo'n beetje de meest standaard (45 cm) Weber die er te koop was, we hadden toen (bijna 10 jaar geleden realiseer ik mij nu) echt geen geld voor een degelijke BBQ, maar met cadeaubonnen die we gekregen hadden, besloten we om toch een echte BBQ te kopen, aangezien zijn voorganger roemloos doorgeroest was. We hebben er echt nog steeds plezier van en hij gaat de deur ook niet uit, ik wil alleen vooral meer controle over de temperatuur, wat meer roosterruimte meer mogelijkheden en accessoires.
 
Welkom hier Arjan!
 
Moink zei:
Hans zei:
.......
Welke Weber gebruik je nu?
Is overigens een prima BBQ, ik heb er zo'n kleine 20 jr. met heel veel plezier mee gedaan en van alles op gemaakt en als hij niet door z'n pootjes gezakt was (da's wel wat zwakjes moet ik toegeven) had ie nu nog gestaan.
.......

Ik heb zo'n beetje de meest standaard (45 cm) Weber die er te koop was, we hadden toen (bijna 10 jaar geleden realiseer ik mij nu) echt geen geld voor een degelijke BBQ, maar met cadeaubonnen die we gekregen hadden, besloten we om toch een echte BBQ te kopen, aangezien zijn voorganger roemloos doorgeroest was. We hebben er echt nog steeds plezier van en hij gaat de deur ook niet uit, ik wil alleen vooral meer controle over de temperatuur, wat meer roosterruimte meer mogelijkheden en accessoires.

Had ik ook, temperatuur was aardig onder contr. alleen die ruimte op het rooster was altijd wel even passen en meten
dus kan ik me de wens naar iets groter wel voorstellen maar zoals Zaagmans al zegt dat is bij de meeste kamado's ook
wel even opletten door hun wand dikte is het rooster oppervlak ook vaak wat beperkter.

post a picture

 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Hans zei:
Moink zei:
Hans zei:
.......
Welke Weber gebruik je nu?
Is overigens een prima BBQ, ik heb er zo'n kleine 20 jr. met heel veel plezier mee gedaan en van alles op gemaakt en als hij niet door z'n pootjes gezakt was (da's wel wat zwakjes moet ik toegeven) had ie nu nog gestaan.
.......

Ik heb zo'n beetje de meest standaard (45 cm) Weber die er te koop was, we hadden toen (bijna 10 jaar geleden realiseer ik mij nu) echt geen geld voor een degelijke BBQ, maar met cadeaubonnen die we gekregen hadden, besloten we om toch een echte BBQ te kopen, aangezien zijn voorganger roemloos doorgeroest was. We hebben er echt nog steeds plezier van en hij gaat de deur ook niet uit, ik wil alleen vooral meer controle over de temperatuur, wat meer roosterruimte meer mogelijkheden en accessoires.

Had ik ook, temperatuur was aardig onder contr. alleen die ruimte op het rooster was altijd wel even passen en meten
dus kan ik me de wens naar iets groter wel voorstellen maar zoals Zaagmans al zegt dat is bij de meeste kamado's ook
wel even opletten door hun wand dikte is het rooster oppervlak ook vaak wat beperkter.

post a picture

Dat is een indrukwekkend stukje vlees zeg, heerlijk.
En iederen bedankt voor de welkomstboodschap. tnx
 
Valt wel mee hoor ik dacht iets van bijna 2 kg.
Maar wat ik wilde aangeven is dat gelijk het rooster (47.cm) vol lag er dus er niets anders meer tegelijk gemaakt kon worden als ik dat zou willen.
Dus vandaar dat ik de wens naar wat meer oppervlak best begrijp. ;)
Toen we deze bbq kochten deed ik alleen nog maar het het speklapje, worstje en balletje verbranden en dat soort vlees op direct vuur en wist ik niet niet dat ik ooit nog nog eens een hele eend, procureur of brisket van 3kg.+ zou gaan grillen laat staan een helemaal maaltijd met div. gerechten (aardappels, groente en vlees) op verschillende temperaturen.
Dat deed je toch in de keuken op het fornuis?  :D
 
Hans zei:
Valt wel mee hoor ik dacht iets van bijna 2 kg.
Maar wat ik wilde aangeven is dat gelijk het rooster (47.cm) vol lag er dus er niets anders meer tegelijk gemaakt kon worden als ik dat zou willen.
Dus vandaar dat ik de wens naar wat meer oppervlak best begrijp. ;)
Toen we deze bbq kochten deed ik alleen nog maar het het speklapje, worstje en balletje verbranden en dat soort vlees op direct vuur en wist ik niet niet dat ik ooit nog nog eens een hele eend, procureur of brisket van 3kg.+ zou gaan grillen laat staan een helemaal maaltijd met div. gerechten (aardappels, groente en vlees) op verschillende temperaturen.
Dat deed je toch in de keuken op het fornuis?  :D

Je omschrijft het inderdaad heel treffend. ik ben iets van drie jaar geleden begonnen met ee BBQ boek en daar kwamen toch hele smakelijke grechten uit. Toen een keer voor 4 personen een goede maaltijd gemaakt, waarbij alleen hetn hoognodige op het fornuis gemaakt werd, en sommige dingen even in de oven moesten wachten. Het mooiste compliment was wel dat alle standaard sausjes ongebruikt op tafel bleven staan omdat de gerechten van zichzelf zo smaakvol waren.

Nu twee weken geleden onze familie winter BBQ gehouden (normaal altijd op de kortste dag van het jaar, maar dat lukte dit jaar even niet) en voor 10 man staan koken. Dat is dan toch wel een enorme uitdaging, maar met wat kunst en vliegwerk en een hele strakke planning en dagen vooruitwerken toch geslaagd.
 
Welkom hier op het mooie forum Arjan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Arjan, welkom op deze hangplek voor BBQ verslaafden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan