BasBQ
Beef en Steak

Ook maar eens een keer proberen.

 
 
 
 

Bert

Gerijpt
Berichten
2.598
Met al die porchetta's die ik langs zag komen kon ik het niet laten er ook maar eens een te proberen.
Ik heb er voor gekozen om hem met procureur te maken.
Procureur open gesneden tot een mooie lap.
Gekruid met zout peper en verse italiaanse kruiden, knoflook en ui. En het eerste gedeelte belegd met mortedella en het tweede met plakjes rookspek.
Bij de mortadella begonnen met rollen naar het spek toe. Zo heb ik straks in iedere plak wat mortadella en rookspek. Staat nu in de koelkast te wachten tot hij morgen op de Q gaat.
P1060807.jpg

P1060806.jpg

P1060809.jpg

P1060808.jpg

 
ziet er prachtig uit Bert, ik ga je in de gaten houden, want het is wel heel leuk om te doen
 
Dzt ziet er nu al heel goed uit. Door het met procureur te maken in plaats van buikspek zal het hopelijk niet zo vet worden.
 
Prachtig, ik ga dit ook volgen.
 
Dat ziet er inderdaad erg lekker uit.
Ben benieuwt naar het eind resultaat.
 
Zie hier de professional aan het werk  ;), wordt het niet eens tijd voor een workshop rollade knopen door Bert.

Ziet er nu al lekker uit.
 
Ik weet dat het best moeilijk is want al doe ik nog zo m'n best dan lijken mijn knoopsels nog steeds op een te dikke vrouw in een legging. ???
 
Dick3G zei:
Nosmo, u vraagt, wij draaien!

http://www.meerdanvlees.nl/index.php?target=pages&page_id=rollade_binden

Maar het is moeilijker dan je denkt!

Erg omslachtige manier. Is wel te doen bij een mooi gelijkmatig stuk vlees maar bij een wat grotere lap zal het geen mooi strak resultaat opleveren.
Het is makkelijker en om met losse touwtjes te werken.
Tegenwoordig zie je ook steeds vaker dat er gewerkt wordt met de elastiekjes waar kip mee opgebonden wordt.
Ik zelf blijf bij de oude vakschool methode.
 
Mooi weer Bert! Ben benieuwd.
 
Eindelijk na 6 uur op de Q was de temperatuur van 77 graden bereikt. Ik had nog wat beuken rookhout toegevoegd in het begin.
Zo komt hij er dan van af.
P1060812.jpg

P1060813.jpg

Na een uurtje rusten was het tijd om te eten en om aan te snijden.
P1060817.jpg

Hij was mooi gaar en een lekker rooksmaakje. De italiaanse kruiden vonden wij wel lekker.
Ik vind wel dat je de mortadella niet erg terug proeft. Maar over het geheel genomen was de smaak goed.
Volgens mijn dochter mocht ik nog wel even blijven. Op zich al een meevaller.
 
Heb je de buitenkant nog ingesmeerd,of heeft ie die mooie kleur van zijn eigen.
 
ziet er prachtig uit Bert
 
Mike v R zei:
Heb je de buitenkant nog ingesmeerd,of heeft ie die mooie kleur van zijn eigen.
Niets gesmeerd alleen wat rook
 
Bizar hoe die rookring zich ook via de vulling heeft verspreid :D Ziet er weer erg smakelijk uit hoor Bert!
 
Dat ziet er prachtig uit, bedankt voor de foto's en uitleg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan