BasBQ
Beef en Steak

Ook ik Spareribs proberen

 
 

Mark b

Stoker
Berichten
396
Ook ik ga het proberen,na ooit een mislukte poging me nu wat meer ingelezen.
Net van beef en steak m’n baby back ribs binnen gekregen en werkelijk perfect(nee word niet gesponsord)
Keurig in een koeltas en zien er super uit.
Gaandeweg vanavond en morgen doe ik foto,s bijvoegen

IMG_4840.jpeg
 
Ben benieuwd. Wel de dik bevleesdecen Ibero’s en ook, ja sorry de kant en klare spareribs van ze geprobeerd.
Succes!
 
Ben benieuwd. Wel de dik bevleesdecen Ibero’s en ook, ja sorry de kant en klare spareribs van ze geprobeerd.
Succes!
Ik ben meer van de dun bevleesde en dit was een verassing voor me,niet zo heel erg dik vlees,straks rubben en dan morgen gaan we het zien
 
Oké! De fun begint!
Als eerste het vliesje verwijderen,ging redelijk makkelijk en de rib komt dan echt tot leven
Daarna de ribs ingesmeerd met mosterd en vervolgens de Noskos Spareribs kruiden gebruikt
Die kunnen lekker samen een nachtje in de koeling
En als laatste ook een Griekse knoflook saus gemaakt,al jaren m’n favoriet en absoluut lekker bij spareribs.
Wat gaan we morgen doen?
Om te beginnen twee uur in m’n rookoven,hier ga ik wat eiken hout aan toevoegen en zo nu en dan wat appelsap overheen spuiten om te bevochtigen

IMG_4842.jpeg


IMG_4843.jpeg


IMG_4844.jpeg


IMG_4845.jpeg


IMG_4846.jpeg


IMG_4847.jpeg
 
Deze ga ik volgen :) Heb je het recept van de knoflooksaus?
 
Deze ga ik volgen :) Heb je het recept van de knoflooksaus?
Jazeker!
Een klein bakje Griekse yoghurt
2 a 3 tenen knoflook(door de pers heen)
Bieslook en platte peterselie(zoveel als je prettig vind)verhouding 50/50
Zaanse mayonaise
Peper en zout
Je doet alles bij elkaar en als laatste de mayonaise,hiermee zoek je de balans tussen romig en t zurige van de yoghurt
 
Lekker Mark hoelaat gaat de Q aan 😄?
 
Nou de bbq gaat nog even niet aan.
Ze gaan eerst 2 uurtjes in m’n rookoven.
Dit doe ik omdat m’n Q vrij klein is en indirect roken alsnog vlak bij de kolen is dus om verbranden te voorkomen in de rookoven,deze heb ik al wat meer ervaring mee en de temp afregelen gaat me ook even wat beter af dan op m’n bbq.
Zo nu en dan even bevochtigen met appelsap.
En ik pas de 321 een beetje aan naar 2,1,1/2 aangezien het dunnere ribben zijn.
D’r hangt in de keuken nu al een lucht van kruiden wat heerlijk is 😋

IMG_4848.jpeg
 
Smaken verschillen toch wil ik dit graag delen.
Ook ik ga dit volgen!
Mijn knoflook saus is 4tot 6 tenen knoflook dan 2 delen mayo 1 deel slagroom ( deze niet kloppen)
Misschien ook een keer de moeite?
 
Dank je wel beun,voor niet te duur heel veel resultaat met deze oven.
Bushie,ik ga die van jou ook eens maken.
Oké,zou ze twee uur in de oven houden maar aan de kleur te zien vind ik ze zo goed.
Bbq aangestoken nu en alles met de nodige smaakmakers in de folie gedaan,
Nu ongeveer een uurtje indirect en dan door naar de laatste stap.
Wat me zover opvalt is dat ze niet dat mooie donkerrood zijn wat je vaak ziet,mischien dat de bruine suiker enz hier wat aan doen gaat,of iemand een idee?

IMG_4853.jpeg


IMG_4852.jpeg


IMG_4854.jpeg


IMG_4855.jpeg
 
Voor een eerste x vind ik ze er mooi uitzien nu ze uit de folie zijn,nu nog even half uurtje indirect zonder folie met twee x lakken en dan gaan we het beleven.
Ze ruiken iig fantastisch

3f94326c-3649-43fc-acff-0155878ffc6a.jpeg


e18d47ce-dc2c-43c8-bae9-6119f67c1ca7.jpeg


de7fb618-85c0-4f7e-b223-e66771ece20c.jpeg
 
Wat een gave ervaring om ze eens helemaal zelf te bereiden,vanaf t moment dat ze op de plank lagen waren ze kansloos,wat lekker!
Voor de volgende x twee kleine puntjes van verbetering,iets meer zout toevoegen en iets langer toch in de folie,ze mogen van mij nog ietsje gaarder maar verder super

3f58e358-1277-40ce-a538-bdb765bdfdf9.jpeg


5daa4812-def1-4d23-acd2-57292363685e.jpeg


IMG_4863.jpeg


IMG_4862.jpeg


IMG_4861.jpeg
 
Aanvallen. Heerlijke ribbies.
Die van mij moeten nog een uurtje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan