BasBQ
Beef en Steak

(ook ik) Pulled pork

 

2dehans

Kooltjesharker
Berichten
177
De Kamado Joe is nu bijna 2 weken in bezit en we zijn van start gegaan. 4 x keer de -JOE- (zoals hij hier thuis gekscherend wordt genoemd) aangehad. En moet zeggen wat een genot zon kamado!

Lang weekend vrij dus morgen gaat de wekker op 07.00 en is het de bedoeling dat om 08.00 uur de BBQ wel op temperatuur is.
Recept is op basis van Noskos wedstrijd Pulled Pork https://www.bbq-nl.com/wedstrijd-pulled-pork

Voor het eerst een vlees injectiespuit gebruikt. Ding gekocht via Amazon en moet zeggen... dat voelt solide aan. Leuk setje bij the way. Wil niet met reclame gaan strooien maar als iemand een linkje wil kan die volgen.

Als in een eerdere post reeds gemeld meteen de geld geïnvesteerd in een goede thermometer. Het is de Smoke 2 Channel by Thermoworks geworden. Wat een solide apparaat is dat en wat een verschil qua aansluiting/overgang van de draad naar de pen. Meteen de famous kruiden rub shaker van Noskos mee besteld. Gratis levering gezien order bedrag dus dat was een mooie plus.

De procureur bij mijn neef gehaald die slager is en om 21.00 uur van start.

Na injecteren, kruiden en inpakken in folie mijn grote vriend van ruim 2.5 kilo in de koelkast gelegd.

Ik zal onder deze post de rest van het proces posten voor diegene die dat leuk vind of zich nog herinnerd hoe hij/zij voor het eerst een low slow sessie begon.

Ps. ik vind persoonlijk dat er nog redelijk wat kolen doorheen gaat bij elke maaltijd. Temp is nu natuurlijk lager dan de normale 175-200 graden maar hoop dat een volle mand de 9 uur volhoudt.

Nu snel naar bed.. is het nog eerder morgen ;);););)

e9IksAC4QGKu9hmiKb5Zcg.jpg


FR+PMrWQQIC38nQiTmdA%A.jpg


fullsizeoutput_385a.jpeg


fullsizeoutput_385c.jpeg


KRbA+Ua8Sxi4t%b+jgsdvA.jpg


zfJYOAUvTOi%v32xAgKiaQ.jpg


fullsizeoutput_3859.jpeg
 
Goed begin is het halve werk. Succes morgen. Ik kijk uit naar de rest van je verslag.
 
Mooi spul Hans! Ik moet ook nog eens zo'n spuit in huis halen. Wat heb je geïnjecteerd?
 
Mooi spul Hans! Ik moet ook nog eens zo'n spuit in huis halen. Wat heb je geïnjecteerd?

Goedemorgen,
Voor de injectie heb ik het geen aangehouden wat Noskos in zijn recept aangaf (zie link hierboven).
Had alleen een andere spuit gekocht.


Kan nog niets zeggen over de kwaliteit. Maar eerste keer werkte het prima


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dit is nog nooit gebeurd!! Wekker zetten om te gaan bbq-en hahahahha.
0630 tuuuuut en 07.00 uur de BBQ aangemaakt.

Toch nog even goed gekeken naar de tutorial voor beginners op dit forum. De hand warm check en ook mijn deviders in een pizzapunt bij opstoken naar juiste temperatuur waren nog een handige tip. Vind het soms lastig om niet te veel temperatuur schommelingen te krijgen en hoop met deze start-up tips dit voor vandaag wat stabieler te krijgen.

Onderste schuif staat nu duimdik en topvent half. Temp hangt rond 118 graden..probeer hem nog even te fine tunen naar 120.

Timer loopt op 5 uur en interne temp op 74. Wachten op de pieper


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Nog even de foto's... wilde niet gelijk met bericht mee worden geupload.

IMG_0536.png


Schermafbeelding 2021-10-08 om 07.56.11.png


Schermafbeelding 2021-10-08 om 07.56.20.png


Schermafbeelding 2021-10-08 om 07.56.32.png
 
Veel plezier met je PP-run. Die 118° volstaat, ik zou er niet veel meer aan veranderen.
Gewoon geduld oefenen nu tot je 5 uur verder bent of de kerntemperatuur bereikt wordt.
 
thxs... zal mijn autistische trekje zijn... en met zon digitale meter zie je he top 1 tiende natuurlijk... Nu klein uurtje verder en nog even zoeken naar juiste instelling ... temp schommelt toch nog wat met 10 graden up/down...
 
Dat schommelen heb ik ook af en toe nog. Maar 5~10 graden maakt niet zo heel veel uit (gewoon niet zo veel verschuiven.. lastig hoor afblijven.. :) ). Ben benieuwd naar het resultaat.
 
En dan is fase 1 klaar...na 300 minuten is de kerntemperatuur 68.9 graden.

Ik heb een BBQ saus recept aangehouden van via dit recept. Valt thuis goed is de smaak nl.
De saus iets verdund met honing en appelazijn zodat het iets dunner smeerbaar was en de PP ingesmeerd. Bovenin was de prik nog iets vochtig van het vocht wat eruit is gelopen wat geïnjecteerd was. Ben benieuwd naar de "bark" na deze 120 min.

Nog even de foto's

fullsizeoutput_3867.jpeg


fullsizeoutput_3868.jpeg


fullsizeoutput_386e.jpeg


fullsizeoutput_386a.jpeg


fullsizeoutput_386b.jpeg


w%s77eTYQACsZEbv3vMkpQ.jpg


+VwLT3UtSTqU9Drn88xWww.jpg
 
Nou nou nou…. Bark zat er mooi op en wat ruikt na NU al lekker 🤤

PP ingepakt en nu naar de “pindakaas” weerstand. Timer op 88 als die gaat maar eens kijken, prikken en voelen etc etc.

FD15B0BE-401A-465C-9734-A3C9E9348891.jpeg


6E2EC134-94F8-44C1-B35E-0ED23878174D.jpeg


B3D690D1-4A61-4D38-8125-BC83C07FF352.jpeg


1FB931A2-A4F4-4D2B-B53F-A9815E42C02C.jpeg
 
Hatsjiekiedee … de 1ste pulled pork is geschiedenis. Grappig hoe je er de hele dag druk mee kunt zijn.
Gezin en schoonouders die langskwamen hebben er lekker van gegeten.

Voorbereiding en bereiding super leuk.
Stappen van de Noskos film prima doorlopen.
Zat een mooie rookrand om.
Had wel een soort van smaak explosie verwacht en vond het nog wat “vlak”. Weet niet zo goed waar dat aan lag.

al met al heerlijk gegeten. Borden gingen schoon op.
Ieder bedankt voor reacties en tips 👍🏻👍🏻

D63CFFCA-A5D7-4608-88D4-88FC25BE1E98.jpeg


2A397882-E0C4-4530-B9C1-52CEEC5918CE.jpeg


25BF4477-6840-4B40-8B6C-D36D9BB3FED4.jpeg


7E8E54CD-BEBC-446E-95D5-12D1DFD84749.jpeg


31C70E6C-9FDB-4D4C-9EE0-FE10DBE301A2.jpeg
 
Mooi resultaat, met de eindsaus en kruiden kan je nog veel aanpassen. Het is een groot stuk vlees daar mag je dus veel kruiden op doen.
gefeliciteerd met je knor.
 
Mooi resultaat en leuk om te doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Een goed begin van een lang weekeind met een lekkere gezamenlijke afsluiting
 
Wat Frits al zegt. De saus en rub bepalen een groot deel van de smaak. Dus daar valt een hoop winst mee te behalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan