BasBQ
Beef en Steak

Ook hier Picanha gemaakt

 
 

Looney

Kooltjesharker
Berichten
222
Mooie dag om te BBQ-en, wel veel wind maar dat houdt me niet tegen..

Picanha gescoord bij de slager, vrouwlief had 'm opgehaald. Bij het bekijken van de vetrand heb ik het vermoeden dat er iets teveel getrimd is of dat dit normaal is, enfin, we moeten het er maar mee doen..
De vetrand is kruislings ingesneden.

41fNPrv.jpg


Zeezout en zwarte peper er over heen, heeft verder niets nodig..

igKAWjd.jpg


Op de Q, samen met gepofte Bataat waar later een sour-cream vulling overheen komt en maiskolf ingezet met knoflook/kruidenboter en een beetje Salie. Deze keer Mesquite rookhout, 1 1/2 handje vol, tsjonge, dat ging flink te keer, ik was bang dat ik teveel had gebruikt maar smaaktechnisch kwam het goed uit de verf.

Yc04xr3.jpg


Bij 45 graden ging de vlam er in, volgende keer laat ik 'm iets verder doorstijgen naar zo'n 48 graden.

MBeb5Vb.jpg


Het resultaat:

qvhiBPU.jpg


Erg lekker stuk vlees, volgende keer doen we de kern temperatuur wat hoger. Nu heeft mijn vrouw wel eens wat last van laag ijzergehalte in het bloed, maar na dit stukje vlees voorlopig even niet meer :)

Het opgemaakt bordje met de Bataat, Maiskolf, bbq-saus en zelfgemaakte Mac's Chimmichurrie.. Presentatie kan beel beter natuurlijk, zelfkritiekpuntje voor de volgende keer..

qpUlV5t.jpg


Al met al een geslaagde bbq-avond, de kinderen vonden het ook erg lekker.
 
Die mag je ook wel eens voor ons maken mooi kleurtje dat stuk vlees
 
Lekkerrrr!
 
Hele mooie garing Looney, dat heb je goed gedaan!
 
mooi hoor, dat het gesmaakt heeft geloof ik direct
 
Mooie repo met een goed stuk vlees. Nu is de garing persoonlijk maar deze ziet er voor mij toch top uit
 
Lekker, en mocht je de opmaak van de bordjes willen oefenen, ik hou me aanbevolen......
 
Hier gisteren ook voor het eerst gemaakt.

kern tot 45 laten gaan hierna direct boven de kolen laten vlammen

wat een lekker stukje vlees alleen geen foto's gemaakt dus ook niet gebeurd.
 
Mooi hoor! Vindt de kleur er prima uitzien, en zeker niet te rood.
Maar smaken verschillen natuurlijk. Is bij ons ook een blijvertje op de Q.
 
Terug
Bovenaan Onderaan