BasBQ
Beef en Steak

Onze eerste gerookte kip :)

 
 
 

Derek

Kooltjesharker
Berichten
129
Hmmmm, erg lekker. Zo trots als een pauw op onze eerste gerookte kip. Behalve de buurman dan. Net een nieuwe hobby en nu al de buren die klagen over de overlast van de rook.  :(
Afbeelding069.jpg
 
Ziet er goed uit Derek!.

Je zou de buren een gerookt kipfiletje kunnen geven ;). Maar als het echte zeuren zijn zou ik ze gewoon laten barsten.
 
Ik nodig de buren vaak uit, en inderdaad nooit klachten  ;)
en anders kan je vragen of ze willen verhuizen  :p
 
Beetje lullig om met vlees aan te komen, ze zijn van de dierenparij en houden niet van vlees  :(
 
Dan vrees ik voor een verloren zaak, maar dit ziet er zo goed uit dat je vooral moet doorgaan.
Probeer goede briketten (kokos) te gebruiken dat scheelt behoorlijk in de vervelende rook.
 
vega burger?  :D
 
Het gezeur van de buren mag in de asbak ;) maar de foto komt hier meer tot z'n recht!
 
Zo zie je weer gelijk hoe verdraagzaam dit soort extremisten is..... Komen oorlogen van.
Fijn kippie!
 
Mooie gerookte kip hoor! Lekker in een salade of in dunnen plakjes op brood, yummie!

Buren, ja altijd lastig, en dan is het nu nog winter. Wat Frits al zei, probeer een goede kwaliteit briketten te gebruiken, en kijk voor aanmaakblokjes die niet de hele buurt in de rook zetten. Verder gewoon vriendelijk uitleggen dat je hun mening respecteert maar vooral je daar niet door laat be?nvloeden ;)
 
maar als de buren echt lastig gaan doen, heb je dan een poot om op te staan? kunnen ze je het niet laten verbieden?

Ik heb dat probleem zelf gelukkig niet, gooi ook af e toe wat over de schutting  ;)
 
Nee er is nergens wettelijk geregeld dat je niet in je eigen tuin mag barbecue?n. Net zoiets als met verbouwen, het is beleefd als je om 10 uur stopt, maar als je tot middernacht doorgaat is daar geen wet tegen.
 
Hm, ik geloof dat wel iets geregeld is met name over het produceren van overlast en dat kan zijn rook, geluid en stank. Maar dan ben je wel een  paar maanden verder, voordat ze het je heel mischien daadwerkelijk kunnen gaan verbieden, dacht ik, maar weet het niet zeker. Wij hebben nu met de buren afgesproken dat wij het van te voren even melden als wij de BBQ aansteken. Wij gaan het mee maken.
 
Ik kan beter tegen de buren zeggen wanneer hij niet aan gaat :D Er klaagt gelukkig niemand, niet dat dat uit zou maken ;)
 
Nodig ze anders een keer uit voor een vegetarische BBQ.
Er staan heel veel recepten in het boek "Vegetarisch Barbecue?n" van Steven Raichlen.
En misschien eten ze wel vis. Dat is ook heel erg lekker van de BBQ.
 
Ziet er lekker uit,
Blijven rare mensen die oostzaaners 8) uitroken moet je ze ;)


Gelukkig zijn mijn buren heel anders, ze willen hooguit even meedoen. 8)
En normaal gesproken hebben we per jaar toch wel een paar spontanen Q's met de buren.
Waar ieder in diepvriezer/ koelkast en wijn voorraad duikt om te kijken wat er te maken valt 8).
Maar tot heden nog de enige die hele jaar Q't , maar er komt lichte aandrang van 1 buurman, andere heeft helaas andere zorgen aan ze hoofd dan Q'en (Puck's vader)
 
ook hier nooit last van de buren,vaak eten ze mee.
 
wij gelukkig ook nooit
 
Lekkere filetjes hoor laat die buurman maar zeuren, hij weet niet wattie mist.

Wist je trouwens dat "vegetarier" een Indiaans woord is.
Het betekend "Hij die niet kan jagen" ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan