BasBQ
Beef en Steak

Ontvliezen

Joop130

Vuurmaker
Berichten
88
Heb er menig youtube filmpje van opgezocht  , draadjes over gelezen ,  heb  mijn best gedaan.
Het blijft voor mij een drama , het lijkt mij "stug" dat ik hier alleen in sta .

Lepel er tussen , moment van willen liften scheurt het  ,whatever er gebeurt ik heb niets om in de prullenbak te gooien.Vastpakken van vlies met  papiertje  , komt voor mij over als theorie verhaal.

Praat nu over buikspekken en spareribs .

Goede raad is altijd duur  ,  ben nieuwsgierig naar de oplossing?
 
Zit wel eens een vervelende tussen maar meestal gaat de lepel en papier truc goed.
Laat je het vlees wel goed ontdooien?
 
Ik gebruik een kinder brood mes zonder kartels. En dan bij het derde bot van de sparerib erdoor duwen en dan eraf trekken.
 
joker zei:
Ik gebruik een kinder brood mes zonder kartels. En dan bij het derde bot van de sparerib erdoor duwen en dan eraf trekken.

Ik ook tussen het 3e en 4e botje maar dan met de achterkant van een theelepel welke afgerond is.
 
Probeer je lepeltje er zo ver mogelijk onder te krijgen door steeds een klein beetje van het vlies op te liften en dan door te schuiven. Als je tot het einde van het bot bent is het vlies goed losgekomen en kun je naar beide zijkanten gaan werken.

Succes

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Voorzichtig met een platte spies onder het vlies steken, ergens op een bot en dan een beetje links/rechts wrikken totdat er genoeg ruimte ontstaat voor je vinger. Dan voorzichtig verder scheuren, lukt altijd en in een keer!
 
Gelukt  , gisteren 5 kalfsribben ont vliesd  , was verder altijd met de ribs van het varken bezig  en buikspekken.
mijn vermoeden is nadat ik de kalfsribben heb gezien dat mijn leverancier de varkensdelen al heeft ontvliesd .

Inderdaad  de truc van in het midden beginnen en spanning er op zetten  en met je andere vinger het vlies loswrikken werkt goed.

Ga verder  en zal mijn leverancier het eens vragen hoe hij die varkensdelen afleverd met of zonder vlies.
 
Een stukje keukenpapier om grip te hebben doet ook wonderen
 
Terug
Bovenaan Onderaan