BasBQ
Beef en Steak

Ontsteking gaszijvuur afregelen?

 

Borsalino

Vuurmaker
Berichten
61
Heb 2 weken een Barbecook Siesta met zijvuur.

De 3 hoofdbranders zijn met de ontsteking aan te steken.

Doch de ontsteking van het zijvuurtje geeft een klein 1mm vlammetje en het vuur gaat dus niet aan, al vlak tegen de brander en verderweg gemonteerd zonder resultaat.

Je ziet duidelijk een verschil in de lengte van de ontsteking van de 3 hoofdbranders 6 ? 7mm, en maar 1mm tot zelfs geen bij de ontsteker van het zijvuur.


Barbecook kan dit niet als onderdeel bezorgen, wat raar is, als er ooit eens iets echt belangrijks kapot zou zijn............................met andere woorden tis een wegwerpbarbeque.................. :-O X(

Er kan wel het gehele toestel omgeruild worden, maar heb geen zin alles uit elkaar te halen en de puzzel in de doos te krijgen  :(

Gemonteerd kan niet omgeruild worden daar de vervoerder dit zo niet wilt meenemen!
Vanuit de verkoper dit zelf uit de nieuwe doos met de bbq in en daar de ontsteker eruit halen = 2 schroefjes, doen ze ook niet.


Begrijp niet dat 1 klein onderdeeltje dat in een bubbel enveloppe kan niet kan opgestuurd worden maar wel alle kosten van een gehele omruiling  :-O



Is er een mogelijkheid dit toch werkende te krijgen, het moet toch ergens aan liggen?
 
poot stijf houden en gewoon onder garantie om laten ruilen
 
Net mail gehad van de verkoper.
Bbq registreren en van daaruit wisseltuk bestellen.
Was al geregistreerd en daar staat dan het wisselstuk te bestellen bij de verkoper.

Verkoper opgebeld en deze weigeren het wisselstuk te bestellen, dan moet ik maar naar een andere zaak gaan, Gamma bv en het daar bestellen......................Kafkiaans :-O

Had ik maar hier naar de goede raad geluisterd en een Weber gekocht........................maar ja tis een kado en daar is nog een teaken tuinset bij met 8 stoelen en kussens en parasol en bijtafel + bbq gerief  :-S
Ze groeien nu bepaald ook niet op mijn rug, mijn vrouw zou nogal plukken.

Barbecook en de verkoper (weet niet of ik die hier mag vernoemen?) een dikke 0
 
Welke andere opties heeft deze verkoper je nog voorgesteld? Ze moeten toch gewoon een deugdelijk product leveren! Als mij dit was verkomen had ik alles in de auto gegooid, het zo bij ze langsgebracht en mijn centen terug gevraagd. (inclusief alle tuinmeubelen)
 
M4rtijn76 zei:
Welke andere opties heeft deze verkoper je nog voorgesteld? Ze moeten toch gewoon een deugdelijk product leveren! Als mij dit was verkomen had ik alles in de auto gegooid, het zo bij ze langsgebracht en mijn centen terug gevraagd. (inclusief alle tuinmeubelen)

Moest het maar zo makkelijk gaan, ben mindervalide.
Ze wilden wel omruilen maar dan moet alles terug uit elkaar en netjes terug in de doos, dat is een puzzel die ik nooit meer in de doos krijg, ik kreeg het er amper uit, dat paste beter dan een condoom  :D

De vervoerder van de verkoper wilt die anders niet meenemen/omruilen.
Ik had dan gevraagd of ze niet uit de nieuwe doos deze ontsteker kunnen halen en me opsturen, doen ze ook niet, ben van Antwerpen en hun magazijn is in Tilburg, als het mocht dan zou ik naar daar moeten rijden en het daar omwisselen.............................maar de vraag was of dat kon/mocht :-O
In hun winkel in Hoboken kan ik daar niet voor terecht, ze verkopen daar geen bbq, enkel via de webshop.


Trouwens de tuinset komt van op een ander..................................en die gaat amper in een aanhangwagen ;)
 
Heb je ook direct contact opgenomen met barbecook, of alleen met de verkoper?
 
dennis zei:
Heb je ook direct contact opgenomen met barbecook, of alleen met de verkoper?

Heb ondertussen een mail gestuurd naar Barbecook en de hele situatie uitgelegd en dat ik uiteraard niet tevreden ben van zowel de verkoper als Barbecook dat ze dit kleine onderdeel niet kunnen opsturen wat hun meer bespaart dan een gehele omruiling.
En dat ik dit niet meer eenvoudig in de krappe doos krijg.

Moest Barbecook nu van Chinese makelij zijn......................maar tis Belgisch  ;)


Wat ik wel weet is dat ik nooit nog iets koop van de webshop van de verkoper, heb er eens een Garmin GPS gekocht in de winkel toen deze nog een winkel had naast de Konijnenpijp en nu dit dat ze geen wisselstukken willen bestellen omdat ze simpelweg enkel dozenschuivers zijn  :-S
 
Geen reactie meer van beiden..........................triest :-S
 
Tot op heden geen reactie van verkoper als van Barbecook........... Triestig
 
Ik zou sociale media inschakelen. Webshop verkopers zijn meestal niet blij met negatieve reacties. Dit vind ik even snel op het web

Uitpakken en uitproberen

Om aan alle fabeltjes een einde te maken: Het retourrecht geldt ook als de klant het product heeft uitgepakt en zelfs als hij het heeft uitgeprobeerd. Een gesloten of oorspronkelijke verpakking kan derhalve geen harde eis zijn in uw retourvoorwaarden.
Terug sturen moet dus kunnen, en hoeft niet in de originele verpakking. Dus.... karton eromheen en ophalen maar
 
MC Peet,
Daar Coolblue halsstarrig blijft weigeren het onderdeel te bestellen was ik op woensdag 25 mei toch maar begonnen met de bbq uit elkaar te halen ,  echter na het demonteren van de zijtafels ben ik ten val gekomen en mijn heup gebroken,  lig nog steeds in het ziekenhuis.
Lig hier toch maar en Barbecook geeft geen antwoord.  Dan via Twitter Coolblue gecontacteerd en blijven weigeren dit onderdeel te bestellen.
 
Borsalino zei:
MC Peet,
Daar Coolblue halsstarrig blijft weigeren het onderdeel te bestellen was ik op woensdag 25 mei toch maar begonnen met de bbq uit elkaar te halen ,  echter na het demonteren van de zijtafels ben ik ten val gekomen en mijn heup gebroken,  lig nog steeds in het ziekenhuis.
Lig hier toch maar en Barbecook geeft geen antwoord.  Dan via Twitter Coolblue gecontacteerd en blijven weigeren dit onderdeel te bestellen.
Ai..... Beterschap en sterkte met het herstel!
 
Borsalino zei:
MC Peet,
Daar Coolblue halsstarrig blijft weigeren het onderdeel te bestellen was ik op woensdag 25 mei toch maar begonnen met de bbq uit elkaar te halen ,  echter na het demonteren van de zijtafels ben ik ten val gekomen en mijn heup gebroken,  lig nog steeds in het ziekenhuis.
Lig hier toch maar en Barbecook geeft geen antwoord.  Dan via Twitter Coolblue gecontacteerd en blijven weigeren dit onderdeel te bestellen.
Gebroken heup? Dat klinkt niet goed. Hoe gaat het herstel?
Kan je niet rechtstreeks met de fabriek contact opnemen?
Sterkte met je herstel

Fabrikant van Barbecook zit in Kortrijk Belgie
SAEY Home & Garden Industrielaan 4, B-8501Kortrijk-Heule, Belgium
t + 32 (0)56 356 356 , f + 32 (0)56 37 15 15
btw tva BE 0478.739.738 - RPR RPM Kortrijk
 
Beterschap!
 
Dank u mannen, is mijn 3de kunstheup aan de zelfde kant.
Dat is natuurlijk niet de schuld van Coolblue,  maar begrip voor mijn situatie als mindervalide was er niet.

Contact met Barbecook is dat ze niet antwoorden op emails.

Ik ga eens proberen op een elektriciteits forum of de ontsteking werkende te krijgen is.
 
Beterschap!
 
Antwoord gehad van Barbecook.
Dien dit onderdeel te bestellen via hun partner pages?
Mail terug gestuurd wat die partner pages zijn.
 
Antwoord gehad van Barbecook dat Coolblue het onderdeel bij hun besteld, ik hoef verder niks te doen
 
Ook antwoord gehad van Coolblue,  gezien mijn situatie willen ze wel het onderdeel omruilen. Dien dan eerst de kapotte ontsteking op te sturen,  maar kan dit pas na  maanden revalidatie, mijn garage staat vol met de tuinmeubelen voor de dochter en daarachter ligt de ontsteking.
 
Terug
Bovenaan Onderaan